Specificaties Laser printer (Zwart) met Ethernet - Bekijk alle specificaties

Brother HL-2250DN Review

franssie 6 februari 2013, 1.591 views

Brother HL-2250DN

Pluspunten

• Snel, goede prints (tekst), kan emailen bij problemen.
  • Kosten per pagina zijn met b-merk toner lachwekkend laag. In vergelijk met mijn inkjet (canon MX870) heb ik de aanschaf al bijna terugverdient omdat er nu veel werkstukken geprint worden.

Minpunten

• In vergelijk met inkjet behoorlijk lawaaiig als ie print, verder stil.
  • Geen WIFI maar wel ethernet (10/100). USB kan ook maar niet getest.

Inktverbruik Score: 4
Afdruksnelheid Score: 5
Afdrukkwaliteit Score: 4
Drivers en stabiliteit Score: 5
Sinds vriendin een studie begonnen is er de Brother bijgekocht vanwege de fors oplopende inktkosten. Dat ding is geniaal en kost maar EUR100-EUR120. Losse drum!
B-merk Toner op amazon.co.uk is spotgoedkoop (EUR 20,-- voor "2600" pagina's incl bezorging en in twee dagen in huis via seller cyberdirect ciberdirect die om de een of andere reden verzend vanuit Zwolle). Kosten per pagina zijn in vergelijk met de inktjet minimaal, en het ding is voor thuisgebruik ook nog eens snel. De Brother kan ook mailen als er iets mis is of de toner bijna op is, scheelt me weer een telefoontje van de vriendin als ie echt op is (die is daar altijd laat mee).

Werkstukken die fysiek ingeleverd moeten worden printen we op 90 grams papier (voelt net wat beter dan 80 grams) en dat gaat bij beide printers probleemloos, eerdere printers hadden wel eens problemen met het oppakken daarvan.

Werkt goed met OSX en Windows, zie de andere en uitstekende review voor Linux ondersteuning (die ook goed lijkt).

Ik had wel goedkopere laserprinters gezien (in aanschaf) toen ik zocht, maar deze kwam als goedkoopst uit de bus bij een gebruik van ca 2500 pagina's per jaar (helaas ben ik die berekening kwijt).
Mocht de drum opraken dan koop ik denk ik wel een originele, maar voor de toner zie ik geen verschil met origineel en het b-merk dat ik gebruik.

EDIT:// Ik heb gemerkt dat bij de tweede niet Brother Toner de waarschuwing "toner bijna op" blijft staan. Irritant (zeker omdat ik nu bij elke print een email krijg).
Youtube (wie gebruikt er nog google) geeft de oplossing (video is in het Servisch oid maar dit staat er in het engels onder en dat werkte bij mij:
1. Open the front cover and leave open while completing the following steps.
2. Turn the printer off.
3. Hold the 'go' button while turning the printer on. All panel lights should be on.
4. Release the 'go' button.
5. Press the 'go' button 2 times.
6. Pause.
7. Press the 'go' button 5 times.
8. The toner light should be off.
9. The paper light should be on or flashing.
10. Close cover. The ready light should be the only light on.

// edit 2 ciberdirect aangepast, dank @Hkuit

Heb jij ook een Brother HL-2250DN?

dat zou kunnen, ik heb geen relatie met die leverancier behalve dat ik er nu denk ik vier toners heb gekocht.
Maar de zoekterm is TN2220 Brother

////even verder gekeken en op amazon.de zijn de toners ook wel te vinden onder de 11-15 euro, euro of vier verzendkosten maar alsnog betaalbaar, en die verzenden wel naar NL, raar dat *.co.uk niet meer naar NL verzend, zag het bij meerdere shops zo 1-2-3.

[Reactie gewijzigd door franssie op 11 augustus 2014 23:26]

Hoi,

Zou je de precieze link naar de toner willen geven? Dankjewel :)
Hallo franssie,

Zou je mij aub ook die link kunnen sturen.
Moet je even je DM aanzetten.
Zou je mij de link naar de toner ook even willen DM'en? :)

Cheers!
Voor diegenen die seller 'cyberdirect' niet kunnen vinden; hij heet ciberdirect (op Amazon.co.uk).
@Hkuit , aangepast, dank!
Bedankt voor de review, je hebt mij overtuigd er een te kopen!
Mijn toner is bijna op en ik probeer van ciberdirect een nieuwe te bestellen. Kan het kloppen dat deze leverancier niet meer naar NL verzendt?