Creative Zen V 4GB Review

bredend 7 april 2008, laatste update op 15 september 2009, 556 views

Creative Zen V 4GB

Pluspunten

• Vormgeving en materiaalBedieningBatterijduur

Minpunten

• Apart protocol voor opslagKan niet van einde van menu naar begin

Geluidskwaliteit Score: 4
Ik gebruik deze MP3-speler nu meer dan een jaar en ben er erg tevreden over. Ik gebruik hem vooral in de trein naar mijn stage en naar mijn werk. Verder ook vaak via een speakerset bij mijn bed. Ik hoef hem niet zo vaak op te laden. Vaak gaat dat samen met een refill qua muziek :)

Het is een prettig apparaatje om bij je te hebben vanwege de ronde vormen en het gladde materiaal. Er zitten geen krassen op omdat het zo stevig is. Ook het OLED schermpje geeft een mooi beeld, behalve als de zon erop schijnt.

Ik heb 2 keer een vastloper gehad, en dat had dan te maken met de USB aansluiting. Heb er vrij snel nieuwe firmware op gezet, en daardoor ging het wel een stuk beter. Grootste nadeel is dat het een MTP device is, en dus niet als externe opslag gezien word. Daardoor moeten alle bestanden via een apart protocol op de speler gezet worden, en dat gaat niet super snel.

Onder Windows XP gebruik ik Winamp voor filetransfer en onder Mac OS X gebruikte ik XNJB.

Het is mogelijk om de switchen naar USB Mass Storage, waarbij een in te stellen hoeveelheid geheugen als externe schijf word gezien. Van dat gedeelte kan geen muziek gespeeld worden.

Heb jij ook een Creative Zen V 4GB?

Ik heb er ook een gekocht voor mijn zusje ze is er tevreden mee (11 jaar ) :P
Heb je al eens de firmware geupdate? Dit hielp wel wat bij mij..
Ohja, ik heb een keer de fw geupgrade, even review aangepast.