Specificaties Dual core @ 2,13GHz - Bekijk alle specificaties

Intel Core 2 Duo E6420 Boxed Review

Ruben1992 4 april 2008, 1.617 views

Intel Core 2 Duo E6420 Boxed

Pluspunten

• goede overclocker

Minpunten

• multiplier x8

Heb lang gewerkt met een AMD Athlon64 3500+ maar moest toch een beetje met de tijd meegaan ;)
Dus ik heb besloten om een Core 2 Duo E6420 te kiezen.
Hoorde dat hij een goede overclocker was. Zelf is mijn doel naar de 4GHz ;)

Prestaties:
Werkt goed en snel. Ben er erg tevreden over. Heb hem nou al op 3.6 draaien. op 2.13 haalt super-pi 17.241 seconden bij mij. 3dmark 06 zit rond de 2500 punten.

Featureset
Jammer dat de multiplier niet hoger kan dan 8x maar verder is alles ok ;)

Stabiliteit & betrouwbaarheid
Erg stabiel. alhoewel hij bij hogere overclocks meer Vcore nodig heeft. Bij mij draait ie op 3.6 met 1.55 vcore.
Betrouwbaarheid is ook zeer goed.

Overklokbaarheid:
klokt zeer goed over, super-pi gehaalt op 3.7
en 3dmark06 3500 punten gehaalt.

1 woord: GOED

Heb jij ook een Intel Core 2 Duo E6420 Boxed?

En je doel, is dat niet gelukt?
Leuk om te horen dat m'n oude cpu'tje weer een goed leventje heeft ;)
Had die 100 Mhz sneller nou echt zoveel impact op de 3Dmark06 score of is het gewoon een typo? 8)7
Op 2.13 GHz haalt hij 2500 pts. Op 3.6 3500 pts zover ik kan aflezen?...
Beetje aan de korte kant, plaatjes ? wat meer info ?