Bekijk alle uitvoeringen
Specificaties 6" E-Paper touchscreen met 2GB opslag - Bekijk alle specificaties

Kobo Glo Zilver Review

zeezuiper 21 januari 2013, 1.245 views

Kobo Glo Zilver

Pluspunten

• Ingebouwde verlichting
  • Scherp beeld (hoge resolutie)
  • Boekenplanken en mogelijkheid tot het bekijken van de synopsis

Minpunten

• Software voelt niet altijd even stabiel aan
  • Interface kan op sommige punten beter
  • Mogelijke reclame

Veelzijdigheid Score: 3
Ik lees altijd erg graag boeken en had hiervoor dan ook een Sony PRS-350. Deze had naast het wat kleinere scherm als nadeel dat je binnenshuis net altijd te weinig licht had om lekker te kunnen lezen, tenzij je precies onder een lamp zat.

De Kobo Glo is wat dat betreft echt een verademing. Zelfs in het pikkedonker (vakantie, geen nachtlampje bijv.) kan je heerlijk ontspannend een boek lezen. Het scherm (1024 x 768) is mooi scherp, hoewel ik de hogere resolutie niet zie, misschien als ik de Sony ernaast zou houden, maar deze heb ik niet meer :) ). Enige minpuntje van de ingebouwde verlichting is dat deze onderin niet erg egaal is, alleen dit schijnt per exemplaar te verschillen. Verder niet echt hinderlijk, een kleine onvolkomenheid.

Helaas is de software van Kobo wel een ondergeschoven kindje. Vooral met het synchroniseren voelt het allemaal niet erg stabiel aan. Dan verwijder je de USB kabel en blijft die vervolgens op het scherm hangen. Ook heb ik wel eens gehad dat geen enkel boek meer geopend kon worden. Daarnaast lees ik op het forum wel een aantal problemen bij grote collecties boeken. Ook de bijgeleverde software is net zo slecht als andere standaard e-reader software, deze dus maar weer snel verwijderd en Calibre voor ge´nstalleerd. Kijk even op het forum hoe je de boekenkast functie kan gebruiken zodat je boeken per collectie kan ordenen. Overigens vind ik nog wel dat ze deze functie en ook de sorteerfunctie mogen uitbreiden. Ook mis ik in de software een terug toets.

Daarnaast vind ik het jammer dat je verplicht wordt om een account aan te maken en de voorwaarden moet accepteren. Een van die voorwaarde is bijvoorbeeld dat Kobo reclame mag tonen op jouw e-reader 8)7 , hoe hun dat uitkomt. Gelukkig kan je "Reading Life" uitzetten en reclame heb ik dan ook nog niet gezien.

Heb jij ook een Kobo Glo Zilver?