Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Review

bladiebla132 16 januari 2013, 1.486 views

Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD

Pluspunten

• kwaliteit
  • aansluiting(vergulde tulp).
  • shielded case(handig tegen die vieze computer voeding).

Minpunten

• te veel opties bij de software.

Aansluitingen Score: 5
Drivers en support Score: 3
Ik heb al een tijdje een leuke audio set staan, Impulse 24 ( van keith marshall) met een leuke Denon PMA-725R(klasse AB met dubbele Trafo). Toch had ik het gevoel dat er een knelpunt in me set zat.
Ik stuurde meestal mijn muziek via me pc aan met een onboard-geluidskaart :| . Zodoende ben ik gaan zoeken naar een leuke geluidskaart en kwam al snel bij deze uit.

Ik heb hem gister binnengekregen.
In het begin zat ik goed te kloten met de drivers en de software meuk die ik kreeg. na wat prutsen kreeg ik hem werkend en hoe!

Het audio-beeld:
bass: lekker strak maar vol.
mid: duidelijk en strak.
hoog: zeer sprekend.

Muziek klinkt als nooit te voren.
Flac/wav-bestanden zijn duidelijk een pre bij deze kaart.

Heb jij ook een Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD?

Met prutsen bedoel je ... "download de nieuwste versie van de website af" ... ?

Vraagjes die bij mij nog opkomen:

- reden aankoop?
- past ie goed in je kast?
- wat krijg je er allemaal bij?

[Reactie gewijzigd door dmvdberg op 16 januari 2013 14:53]

Met prutsen bedoelde ik kloten met de pc. Het software pakket is nogal groot. Ik dacht dat de kaart automatisch herkende welke output hij moest hebben, ook omdat er een optie in de software staat dat hij automatisch koptelefoon output pakt. Hij bleek dat ik de optische poort als output had geselecteerd bij de volume balk.

De reden van aankoop lijkt me wel duidelijk(betere audio kwaliteit).

Hij ging soepel in de past er goed in, hij is maar 1 slot dik. (past op zoon kleine pci connector.

Ik kreeg 2 optische kabels en een tulp naar Jack kabel bij(tulp naar tulp miste ik wel).