Specificaties Behuizing, 1 interne bays - Bekijk alle specificaties

Nox Media Review

GodDamage 24 april 2008, 4.262 views

Nox Media

Pluspunten

• full ATX moederbord en voeding
  • het uiterlijk
  • Imon afstandbediening
  • prijs/kwaliteit verhouding

Minpunten

• de beperkte ruimte in de kast had nog net iets efficienter ingedeeld kunnen worden.
  • IR sensor Imon achter klepje zodat deze open moet staan voor gebruik
  • Blauwe led rondom powerbutton is erg fel

Ik heb de uitvoering gekocht inclusief Imon afstandbediening en software omdat ik de pc ook af en toe aan mijn HD lcd tv heb hangen voor het kijken van HD films. Normaal gesproken staat de pc op mijn hobbykamer gekoppeld aan een 19" lcd monitor en gebruik ik deze voor games, muziek maken en internet. Mijn kast is dan wel van het merk "Advance" maar het is precies dezelfde als de No Media. Ik heb ¤86 voor de kast betaald.

Toen het weer tijd werd voor een nieuwe pc had ik alvast een voorwaarde waar de nieuwe pc aan moest voldoen; geen miditower maar mini maar met ATX formaat moederbord. Tijdens mijn zoektocht stuitte ik op de Nox Media en dit leek qua specificaties aan mijn eisen te kunnen voldoen. Enige nadeel voor mij, wat ik kon opmaken uit de reviews, is dat er geen nieuwe generatie videokaart in zou passen. Een 6800GT was wel het uiterste formaat wat normaal zou gaan passen. Omdat ik hier op basis van foto's nogal sceptisch tegenover stond heb ik de kast toch gekocht. Ik had er de volgende onderdelen voor gekocht:

- Intel Quadcore Q6600 processor
- MSI P35 Neo F moederbord
- 4 x 1 gig DDR2 geheugen
- MSI 8800GT Zilent
- Samsung 750 gb hdd
- Samsung dvdr
- Wlan pci-kaartje
- 560 watt ATX voeding
- Audigy 4 (uit de ouwe pc)

Inbouwen (algemeen)

Omdat het een compacte behuizing is, is het inbouwen niet erg gemakkelijk. (Vooral niet met de door mij gekoazen videokaart, maar daarover later meer) Een volgorde die je kunt aanhouden bij het inbouwen: Eerst moeten de ventilators op hun plaats, dan de harde schijf/optische drive(s), het mobo en daarna de voeding, videokaart, geluidskaart etc. Houd er rekening mee dat de voeding moet worden vast geschroefd vanaf de voorkant. Hier moet je dus het paneel los halen. Met een grote videokaart zoals ik heb, wordt de kast echt in tweeen verdeeld. Dit is dus absoluut niet goed voor de airflow. Aan de kant van de voeding kun je maar een casefan kwijt. De meeste hitte wordt geproduceerd door de cpu kant van het mobo en hier is ruimte voor twee 8mm uitlaatfans en wederom één 12mm casefan.

Inbouwen (videokaart)

Mijn 8800GT werd een nalevering en omdat ik niet kon wachten heb ik de videokaart uit de ouwe pc gebruikt. Dit is een Club3d 7800GT. Deze kaart past maar net omdat de voedingstekker van de videokaart tegen de voeding aan komt. Ik begon toen al te twijfelen of ik misschien toch een andere videokaart moest kopen ipv de 8800GT.
Vandaag kwam dan eindelijk de 8800GT Zilent per post en ben ik meteen gaan klussen. Het past dus echt niet zoals ik al dacht maar ik liet me niet uit het veld slaan. Eerst wilde ik de voedingstekker op de kaart aanpassen zodat de stekker loodrecht op de kaart kwam maar dit leek me niet erg verstandig. Ik verbouw liever een kast van ¤50 dan een videokaart van ¤200.
De opties waren beperkt; het moederbord kan niet meer naar achteren maar de voeding kan wel iets naar voren. Ik heb het voorste frame waartegen je de voeding vastschroefd, eruit gehaald. Dit was een simpel klusje van 6 popnagels uitboren en het frame eruit trekken. Toen dit klaar was paste alles perfect. De voeding kon ik echter niet meer vast zetten met schroeven dus heb ik deze professorisch vast getaped met ducttape. Zo vast als een huis!

Conclusie:
De ventilatiemogelijkheden zijn voldoende en er is net genoeg ruimte om er een huis tuin en keuken pc van te maken. De Imon software werkt erg prettig en de kast ziet er erg mooi uit waardoor deze niet mistaat onder de flatscreen in de woonkamer. Een 8800GT past er prima in, zij het dan met een kleine aanpassing. Nu de voeding een eindje naar voren is gekomen, zit de ventilator perfect in het midden onder het ventilatierooster. Dit was dus eerst niet zo. Wat mij betreft een prima kast voor weinig centen.
Misschien dat ik later de infrarood sensor van de Imon nog ga verplaatsen zodat het rechter voorklepje niet altijd open hoeft te staan en er een cardreader in de vrije ruimte kan.

Heb jij ook een Nox Media?

ooops. Heb zelf een Asus 8800GTS (G92) en zelf deze HTPC behuizing besteld. Ziet er naar uit dat ik aan het zagen/solderen/verplaatsen kom. :P Dinsdag krijg ik de kast binnen en zal tijdens het bouwen eens wat leuke pics maken voor mijn revieuw en wie weet een filmpje @ youtube uploaden.
Kan me wel redelijk goed vinden in je review. Heb zelf de kast ook, dan de standaard (niet Imon) versie. Review Ik zie dat je daar inderdaad de vraag stelde over het plaatsen van de grotere 8800GT.

Overigens vind ik zelf de led bij de powerknop zelf niet fel, attans niet zo fel dat ik me eraan erger.
Ik heb heb er overigens 2HD's in gezet, je kan er namelijk als je maar één DVD-drive gebruikt nog makkeliijk eentje in het bay kwijt eronder ;)
Waar heb je deze versie met Afstandsbediening gevonden?
De case ziet er goed uit en ik zou graag mijn HTPC vanaf mijn stoel willen bedienen.
Bij mij zitten de usb poorten aan de voorkant ondersteboven.
Knap dat je toch de 8800gt erin hebt kunnen krijgen, maar past er ook een Thermalright HR-01 plus in denk je? Deze is 16 cm hoog.