Specificaties Behuizing, 1 interne bays - Bekijk alle specificaties

Nox Media Review

ReVision 22 februari 2008, 20.414 views

Nox Media

Pluspunten

• Vormgeving en afwerking
  • Formaat (full-atx)

Minpunten

• Installatie

Nadat ik al alle hardware binnenhad voor mijn toekomstige HTPC, was het wachten op de levering van de NOX MEDIA Case. Eenmaal aangekomen ben ik gelijk gretig aan de slag gegaan en heb ik de case uit de verpakking gehaald.

Op eerste gezicht
Ondanks dat ik al reviews en foto´s op het internet had gezien, was ik toch nog verbaasd hoe mooi de case eruit zag. De case is volledig (op achterkant na) in de zwarte lak gezet. Het heeft een glansachtige laag waardoor het er allemaal heel strak uitziet, en goed tussen mijn Hometheater spul past.

Installatie
De installatie was alles behalve gemakkelijk, omdat de kast maar een beperkte grote heeft was er weinig speel ruimte voor het plaatsen van onderdelen.

Als eerst heb ik de voorkant van de behuizing gehaald, dit ging gemakkelijker dan ik dacht en had gelezen. Daarna als eerst de DVDspeler ingebouwd. Dit ging gemakkelijk d.m.v. 2klemmen die je aan de zijkant van de DVDspeler klikt.

Volgende stap was de voeding, dit bleek al wat lastiger. Omdat de voeding voorin de kast zit, loopt er een stroomkabel vanuit de voeding naar de voorkant van de kast. Deze kabel had echter een haakse hoek en hierdoor was het vrij lastig om de voeding goed vast te zetten. Na wat ´Bruteforce´ was het gelukt en had ik daar gelukkig geen omkijken naar.

Vervolgens de harddisks deze gingen beide gemakkelijk, heb er eentje aan de zijkant van de kast gemonteerd (waar deze ook bedoelt was) en eentje onder de DVD speler aangezien ik (nog) maar 1 DVDspeler gebruik.

Het moederbord ging ook lastig, ik moest hem als het ware half onder mijn DVDspeler schuiven om hem goed te plaatsen dit moest voorzichtig gebeuren als ik niets wou beschadigen. Het monteren van het geheugen, videokaart en geluidskaart ging verder wel gemakkelijk.

Nu kwam het moeilijkste gedeelte, het aansluiten van kabels aan de hardware. Dit was voor mij echt een doorn in het oog. Er was vrijwel geen ruimte om mijn Harddisk die onder mijn DVDspeler lag aan te sluiten. Dit heb ik met heel veel moeite en frustratie uiteindelijk wel voor elkaar gekregen. Ook hing de DVD speler boven de ATXPower op het moederbord. Moest dus het voor paneel eraf halen. DVDspeler een stukje eruit schuiven, kabel connecten en alles weer dicht dit heb ik overigens ook gelijk moeten doen voor een IDE kabel (ja ik gebruik naast SATA nog IDE). Als laatst de overige kabels (met enige moeite verbonden, en heb ik er nog een 120mm fan in geplaatst (dit ging wel gemakkelijk)

Eindelijk was de installatie van de hardware klaar, het koste me veel moeite en frustratie maar het resultaat was het waard.

De Case in actie
Nu alles klaar was heb ik de Case in mijn TV meubel geplaatst en alles verbonden en gekeken of het werkte. Om de powerknop zat een erg nette blauwe led wat het totale plaatje zeer goed deed. Alles werkte naar behoren en mijn HTPC was klaar!

Voor de mensen die een mooie, goedkope HTPC Case zoeken is dit de Case voor jou! Je moet alleen wel tegen de frustratie van het inbouwen van de hardware kunnen ;)

Heb jij ook een Nox Media?

Ja ja.. Heb m besteld met 2x 80MM en 2x 120MM Fans USB en PSII verleng kabels. Het zal mij benieuwen...... Ziet er goed uit voor de prijs. :9
Onder je voeding kan je ook nog na verwijderen van de bodemplaat een 80 mm fan plaatsen, dus er is ruimte voor totaal 3x 80mm fans en 2x 120mm fans.

Het led lichtje 2 st. van de aan/uit knop vind ik irritant fel branden, bij het tv kijken dus die heb ik in ``mascotte vloei` :*) ` gewikkeld en geven nu een zacht blauw licht.

Voor de rest heeft de kast een zeer goede prijs, kwal. verhouding ( vind een kast van 150 euro tegenover de hardware te duur)
Overigens snap ik niet helemaal de volgorde van inbouwen. Het lijkt mij logischer als je eerst voeding en moederbord inbouwd voordat je hdd's en een eventuele dvd brander inbouwd.
Ik heb deze kast sinds een klein jaartje. Ben er erg tevreden over. Op dit moment zit er een 7800 GTX ingebouwd. Dit ging goed, had aan weerszijde een centimeter over, dus paste precies! Alles inbouwen was geen probleem! Een echte aanrader en ook nog eens erg goedkoop!
Zou een 8800GT videokaart erin passen? Ik ga het iig proberen voor elkaar te krijgen. Wil namelijk een game htpc en dan is de 8800gt een leuke videokaart.
ik denk niet dat het je gaat lukken, ik kwam met mijn simpele 7600GT al beetje in de problemen, niet zozeer kwa lengte maar kwa plaatsing. Omdat er weinig ruimte is lopen de kabel bij mij redelijk door de hele kast heen. Overigens denk ik dat de 8800GT nog wel eens telang zou kunnen zijn.
Hoe lang is het stuk van de voeding/dvd speler tot het uiterste stuk van de videokaart (metalen plaatje waar de dvi aansluitingen inzitten? Naar mijn inschatting adhv foto's is het een centimeter of 24/25. Klopt dit ongeveer? Dan zou het in principe moeten passen maar dan hebben we inderdaad nog het probleem van de kabels van de voeding naar het mobo/hdd/dvd.
Ik heb zelf de POV zilveren versie van deze kast en ik kan er nog net een 9600GT in kwijt ( 229mm) maar de grafische kaart zit nu klem tussen de voor en achter kant. indien je powerplug naar bover uit steekt heb je wel genoeg ruimte in de lengte maar niet in de hoogte dus het is geen kast waar je veel in kan stoppen
Klopt het dat je het klepje aan de voorkant open moet zetten als je de afstandbediening wil gebruiken?
zoals in de andere review

IR sensor Imon achter klepje zodat deze open moet staan voor gebruik
'Het moederbord ging ook lastig, ik moest hem als het ware half onder mijn DVDspeler schuiven om hem goed te plaatsen dit moest voorzichtig gebeuren als ik niets wou beschadigen.'

Is dit ook niet verkeerdom assembleren? Ik zou verwachten dat je éérst het moederbord plaatst, en dan alles wat er nog bijkomt (dus ook voeding etc). Maar oke, verder interessante productreview, blijkbaar is het niet zo dat je vanwege de lage prijs, per sé een lage afwerkingsgraad hoeft te verwachten!