HTC Hero Bruin Review

Amanush 12 januari 2013, 215 views

HTC Hero Bruin

Pluspunten

• Rootable
  • Ontwerp
  • Stevige bouw
  • Scrollwiel
  • Met één hand te bedienen
  • 5 megapixels autofocus camera
  • Lange batterijduur

Minpunten

• SD kaart vereist voor normaal gebruik
  • Lage Android versie
  • Weinig ROM
  • Weinig RAM
  • Slome processor
  • Opstarten duurt lang

De telefoon heeft een apart model, dat maakt hem uniek. Het ontwerp van dit model is goed overnagedacht. Het werkt fijn en is heel makkelijk te bedienen. Het scrollwieltje aan de onderkant maakt het bedienen eenvoudiger en de zes knopjes aan de onderkant voelen stabiel aan.
De eerste keer opstarten van de telefoon duurt lang, eigenlijk duurt opstarten altijd wel zo’n minuut. [1]

HTC Hero heeft een camera met 5 mega pixels. Het is een "auto focus" camera. Een aantal foto’s binnen willen wel eens mislukken vanwege het ontbreken van de flitser, foto’s en filmpjes in de trein zijn meestal WEL van goede kwaliteit. Echter leek de camera bij een snelheid van 300 km/h in de TGV een soort stotterend beeld te hebben als ik uit het raam filmde en alles snel voorbij schoot. Over het algemeen zijn buiten foto’s erg goed. [2]

Je kan het apparaat rooten, zodat je je Android versie kan verhogen naar 2.3.7 of zelfs hoger. Hierbij krijg je bijvoorbeend de Play Store erop. Het probleem is dat er veel apps in de Play Store dan niet gedraait kunnen worden door deze Hero.

Onze Hero heeft helaas weinig ROM, waardoor je verplicht bent om een SD kaartje te kopen. Zonder SD kaart ben je zeer beperkt op dit apparaat. Je kan dan geen bestanden downloaden of foto's maken.

Zonder root, draait dit apparaat tegenwoordig Android 2.1. Een lage Android versie waar weinig mensen op zitten te wachten. Doordat er bijna geen RAM in dit toestel zit en het apparaat geen snelle processor heeft, heeft HTC waarschjnlijk geen hogere versie voor dit apparaat uitgebracht.

Dit apparaat was voorheen perfect, maar vandaag de dag is dit niet het meest ideaal. Dat komt voornamelijk doordat de processor te sloom is en het RAM-geheugen te weinig. Het ontwerp is perfect om met een hand te besturen en het apparaat voelt zeer stevig aan. De telefoon is wel vrij dik, wat voor sommige mensen een probleem kan betekenen. Het apparaat beweegt niet vloeiend mee als je deze draait, maar wel voldoende. De speakers zijn OK, net als de vibratie, maar het opstarten... dat duurt echt te lang!

Met dank aan: S. v. d. Heuvel (svdheuvel)

Bronnen:
[1] Etalien
[2] Etalien

Heb jij ook een HTC Hero Bruin?

Reviews door de redactie

Eerste prijsvermelding: dinsdag 30 juni 2009
Heb je zelf ook niet het idee dat je met deze review een beetje achter de feiten aanloopt? Dat je dat niet meer de meest recente Android versie hebt, en dat de hardware de moderne apps niet meer kan bijbenen, lijkt me dan ook niet eigenaardig of onverwachts.
Het was zeker een goed toestel in die tijd, maar de vergelijking doortrekken naar vandaag gaat wel een beetje scheef.

[Reactie gewijzigd door JoWannes op 12 januari 2013 14:53]

Ik vind het een prima idee om van zo'n oud apparaat een review te maken met de kennis van nu.
Ze worden ten slotte nog steeds als 2e hands aangeboden.
Ik vraag me af of je weinig RAM echt een nadeel kan vinden, het is immers een telefoon uit 2009, dus je had het ook kunnen verwachten dat het niet veel zou zijn. Hetzelfde geldt voor de langzame processor.
Ja, maar dat veranderd de kijk op dit apparaat. Als je op zoek bent naar een tweedehanse mobiel, dan moet je wel bedenken dat deze een niet al te hoge Android versie aan kan, en ook niet heel snel is. Dan kan je beter een alternatief nemen dus.
Het is een review van vandaag, dus zal ik de vergelijking ook doortrekken naar vandaag ;)