Specificaties 2-bay NAS behuizing - Bekijk alle specificaties

Synology DiskStation DS212J Review

Ysabeau 2 januari 2013, laatste update op 2 januari 2013, 3.238 views

Synology DiskStation DS212J

Pluspunten

• Makkelijk te installeren.
  • Makkelijk packages toe te voegen en installeren.
  • Makkelijk in gebruik en erg uitgebreid uitgelegd alles.

Minpunten

• De kast voelt erg plastic aan.
  • Sommige packages zijn erg onduidelijk, maar dit ligt niet aan synology.

Kwaliteit voeding Score: 4
Het product heb ik nog niet lang dus deze review kan nog worden aangepast.
Voor deze NAS heb ik alleen nog maar gewerkt met de 2200EVO van Thecus. Deze voldeed niet aan mijn verwachtingen. Deze had voornamelijk te weinig mogelijkheden voor zelf dingen toe te voegen.
Hierna heb ik naar de verschillende Synology lopen kijken en wist ik eigenlijk nog niet goed welke ik wilde. Maar de toeval wil dat ik deze toen heb gewonnen bij Tweakers (Nogmaals bedankt!).
Op dit moment draait de NAS als een download en streaming server. Ik maak gebruik van Couchpotato, autosub, transmission, video server en mediaserver. Helaas werkt op dit moment de koppeling tussen transmission en couchpotato nog niet en moet ik dus toch nog teveel handmatig doen. Ik ga binnenkort ernaar kijken waar dit aan ligt.
De NAS zelf is erg stil als hij gewoon aanstaat en niet zoveel doet. Op het moment dat hij wel iets moet doen hoor je de CPU wel draaien, maar niet ontzettend hard.
Op dit moment heb ik alleen nog gekopieerd van mijn PC naar de server en dit ging redelijk snel rond de 40gb was binnen een uur over.
Het enige wat ik niet zo prettig vind is dat de kast heel erg plastic aanvoelt en de harde schijven hier direct opgeschroefd zitten zonder dat er echt iets omheen zit.

Heb jij ook een Synology DiskStation DS212J?

Meer advertenties

Hoi Ysabeau,
Bedanktvoor de moeite die je hebt genomen om je ervaring te delen.

Om een echte review te schrijven, zal je nog wat meer er in moeten duiken.
Ik vraag me af bijvoorbeeld:
Waarom koos je deze, hoe ziet de concureentie eruit en waar moet men op letten?
Wat doe je er mee en hoe bevalt dit? Welke packages zijn onduidelijk?
Welke versie van DSM draai je?
Is ie stil?
Hoe snel gaat het kopieren (bits of bytes per seconde)? Hoe doe je dit?
Wat is het energieverbruik (idle/stanby/in gebruik)?

Het zou mooi zijn als je de review wat completeert!

Als je dit doet: Zet m evt in preview mode totdat ie af is. Dan scoor je een hoger cijfer ipv dat je moet vechten tegen de eerste lage cijfers.

Succes, Evert

[Reactie gewijzigd door EvertSchut op 2 januari 2013 16:04]

Heel erg bedankt!
Het was mijn eerste review en ik heb er ook nog niet zoveel ervaring dus mee. Ga zeker met jou opmerkingen iets doen. Bedankt!