MSI DR8-A 8x Review

gwystyl 25 april 2005, 149 views

MSI DR8-A 8x

Pluspunten

• geen specifieke postieve punten

Minpunten

• brandt geen CD-R(W) schijfjes op maximale snelheid
  • wordt af en toe niet herkend in Windows

Media-compatibiliteit Score: 2
Schrijfsnelheid Score: 2
Leessnelheid Score: 3
Ik heb deze brander gekocht omdat de winkel waar ik een brander wilde kopen op dat moment niet de Lite-On 811 in voorraad had en ze deze als kwalitatief even goed aanprezen. De prijs was ook hetzelfde. Op zich werkt de brander wel OK, maar bij het kopieren van verschillende DVD's (zowel van andere DVD's als vanuit ISO-images) hapert het beeld af en toe. Ik ben er nog niet helemaal achter of dit nou aan de gebruikte media ligt (HP en Nashua DVD+R's en merkloze DVD+RW's) of aan de bron DVD-(images). Het grootste probleem van deze brander vind ik dat ik mijn CD-RW's, die maximaal 12x aankunnen, maximaal op 8x kan branden of wissen. Op zich niet heeel traag, maar het is irritant om hier constant op te moeten letten. Ik heb geen verschil gemerkt in werking onder verschillende Windows versies of bij verschillende moederborden. Bij zowel Windows XP(64) als 2003 Server had ik af en toe problemen met herkenning van de drive. Een herstart was vaak voldoende, maar ik heb hier geen oorzaak van kunnen achterhalen.

Overall conclusie: de brander is nu redelijk betaalbaar, maar ik zou toch een tientje of 2 meer neerleggen voor een Lite-On (in het verleden altijd goede ervaringen met CD-branders gehad) of een NEC (goede ervaringen en prijs/kwaliteit verhouding in de survey's en GoT)

Heb jij ook een MSI DR8-A 8x?

Reviews door de redactie