OCZ Petrol SSD 2.5" 128GB Review

kingofd 28 december 2012, 142 views

OCZ Petrol SSD 2.5" 128GB

Pluspunten

• Wel snel.

Minpunten

• Totaal onbetrouwbaar. Met Linux en windows op een desktop valt de schijf uit.

Deze schijf eerst in een casing gestopt om als externe schijf te dienen, maar de schijf werd niet herkend.
Daarna als bootschijf voor Ubuntu geinstalleerd. Dat werkte korte tijd. Na 4 x rebooten werd de schijf niet meer herkend.
Daarna in een netbook gestopt (erg snel met een kleine linux versie). Na een maand of 3 werd de schijf niet meer herkend (no bootdevice ).

Heb jij ook een OCZ Petrol SSD 2.5" 128GB?

Reviews door de redactie

Hoe kan deze review nou een +1 als beoordeling krijgen...
Ik begrijp dat deze SSD kwalitatief niet oké is, maar dit is gewoon geen review te noemen ;)
Er valt aan die SSD niet zo veel te sleutelen. Hij doet het of hij doet het niet.
Als de schijf herkend wordt doet ie het leuk, maar daar is eigenlijk alles mee gezegd.
Onbetrouwbaarheid van deze SSD kan ik in mijn hobby/werk niet gebruiken.
Een miskoop lijkt me.
Volgende wordt een M4.
Ik begin me steeds meer en meer te storen aan zulke posts. Deze forum is bedoeld voor productreviews en is geen klaagbaak! :(
Baby-G,

Ik zal je kritiek ter harte nemen.
Maar als je weet hoeveel uren ik met deze schijf heb zitten rommelen, dan snap je ook dat een serieuze waarschuwing voor dit soort SSD's op zijn plaats is.

Eigenlijk had OCZ dit niet moeten toestaan.
En daarna teruggestuurd oid?
Uiteraard teruggestuurd.