Iomega Prestige Portable USB 3.0 1,5TB Zwart Review

bastimsNewbie 28 december 2012, 232 views

Iomega Prestige Portable USB 3.0 1,5TB Zwart

Pluspunten

• Service van Iomega, data-snelheid en stootvastheid.

Minpunten

• Stekker aansluiting aan de zijde van de case en de hoge prijs.

Mobiliteit Score: 5
In eerste instantie gegaan voor de Ego van Iomega.
Deze gekozen i.v.m garantie en de rubber beschermhoes waardoor een grotere stootvastheid gegarendeerd is.

Na een redelijke gebruiksperiode begon de aansluiting in de harddisk te haperen. Om apparaat aan de praat te krijgen diende ik de kabel te buigen zodat een interne aansluiting alsnog gemaakt kon worden.
Aansluitend contact opgenomen met Iomega waarna ik keurig en snel een nieuwe toegezonden kreeg. Dit is de Prestige USB 3.0 geworden.

Lees- en schrijfsnelheid keurig rond de 80-90 MB/s mits aangesloten aan USB 3.0 interface. USB 2.0 op ca. 25% snelheid van USB 3.0.

Na een korte periode wederom zelfde haperingen in de interne aansluiting van het apparaat waardoor ik wederom de kabel moest buigen om beweging in het apparaat te krijgen.
Iomega stuurt mij nu voor de 2e maal een vervangend apparaat op.

Conclusie is dat de service keurig voor elkaar is bij Iomega maar de kabel met de zeer platte stekker aansluiting in de case dient nog verder uit ontwikkeld te worden voor mobiele toepassingen (regelmatig af- en aansluiten van de kabel). Het is naar mijn idee een te fragiele aansluiting of fabrieksfout.
Tevens heb ik de indruk gekregen, na herhaaldelijk contact met Iomega, dat dit een bekend probleem is bij Iomega.
Een alternatief zou er niet zijn volgens Iomega.

Heb jij ook een Iomega Prestige Portable USB 3.0 1,5TB Zwart?