Specificaties 2.0-set - Bekijk alle specificaties

Teufel Concept B 20 Review

CWG 27 december 2012, 909 views

Teufel Concept B 20

Pluspunten

• Klinkt heerlijk
  • Ziet er met stofkap goed uit
  • Voldoende power

Minpunten

• Balansknop voegt niet veel toe

Mid- en hoogweergave Score: 4
Basweergave Score: 3
Film/gameweergave Score: 5
Muziekweergave Score: 5
Na een gruwelijk verouderde set van philips (ergens op de kop getikt) werd het weer eens tijd voor iets nieuws. Nu ben ik niet de geluidspurist bij uitstek maar kan ik wel genieten van goede kwaliteit muziek en filmgeluid.

Uitganspunten
Een simpele maar kwalitatief redelijk set voor mijn pc boven (beetje gamen en muziek luisteren).
  • Betaalbare kwaliteit
  • Een nette set zonder subwoofer
Algemeen
De set is netjes verpakt afgeleverd. Hoe de set in de doos zit is erg netjes. Een soort stofzak over de speakers en stevig vastgezet.

Vormgeving
Het is een vrij forse set, maar dit is door de kwaliteit van het geluid goed te verklaren. De set misstaat zeker niet, maar zonder de stofkap komt het toch een beetje patserig over. Bij mij dus de stofkap er gewoon op. De zijkanten spiegelen een beetje en is licht gevoelig voor vingerafdrukken.

Kwaliteit
De reden om iets meer neer te leggen voor een geluidsset vertaalt zich direct in de kwaliteit van het geluid. De set klinkt solide en vormvast. Via een draaiknop aan de zijkant is het volume in te stellen wat niet teleursteld. De buren zullen niet snel komen klagen, maar voor normaal gebruik is dit echt voldoende.
Onder de volumeknop zit een balans knop waarmee de bas kan worden aangepast. Uit de doos werkt de set het beste, de draaiknop staat dan in het midden. Zodra de bas word weggedraaid verliest de set zijn charme. Door het toevoegen van de bas kom je er achter waarom dit een 2.0 set is. De bas zal niet voldoende zijn om de ramen te doen trillen.
Al met al klinkt deze set goed. Het is een investering die voor een gemiddelde pc gebruiker te overzien is.

Heb jij ook een Teufel Concept B 20?