Specificaties Inkjet all-in-one (Kleur) met WiFi - Bekijk alle specificaties

HP PhotoSmart 7520 e-All-in-One printer Review

source 27 december 2012, 12.899 views

HP PhotoSmart 7520 e-All-in-One printer

Pluspunten

• Scanfeeder (persoonlijk)
  • Touchscreen (apps)
  • Wifi
  • Air-Print
  • Sleep-functie (oude printer was alleen aan/uit)
  • Dubbelzijdig printen
  • A4 en fotopapier ieder een eigen lade

Minpunten

• Nog niet tegen gekomen

Scansnelheid Score: 4
Scankwaliteit Score: 4
Afdruksnelheid Score: 4
Afdrukkwaliteit Score: 5
Drivers en stabiliteit Score: 5
Deze printer is de opvolger voor mijn oude en vertrouwde HP Photosmart C4780, ik wilde een sprongetje kunnen maken om de inkomende post te digitaliseren en ook het kunnen bedienen en printen vanaf mobiele apparaten is bij deze printer mooi meegenomen.

Wat mij gelijk opviel toen in 'm uitpakte was dat er aan de achterkant nog een 'bult' zit, deze zie je natuurlijk nergen bij de productpagina's. Ik ben er nog niet helemaal achter waar deze voor is, mijn gok is dat dit met het dubbelzijdig printen te maken heeft.

Ik heb een mac dus van installeren is niet echt sprake, het werkt gewoon :)
Het printen en scannen werkt direct naar behoren, de eerste keer dat ik iets dubbelzijdigs wilde printen kreeg ik gelijk een 'paper jam' error. Maar ik moet zeggen dat ik dit daarna nooit meer gehad heb.

De scanfeeder is voor mij geweldig, bak papier erin en scannen, dit is ook te regelen van je iOS apparaat (Android waarschijnlijk ook wel). Ook zag ik de optie dat je 'm kan koppelen aan Google Print.

Foto's printen gaat via een aparte lade waar het fotopapier in zit, foto's zien er goed uit, maar zoveel heb ik er tot nu toe niet geprint. Foto's printen via de iPhone gaat super handig btw.

Er zit een groot touchscreen op de printer waarmee je verschillende 'apps' kunt bedienen die erop zitten. De apps zijn bedoeld om zonder tussenkomst van pc iets te printen/scannen etc.
Een van de apps is de Nickelodeon app, hiermee kan je kleurplaten, puzzels of doolhoven uitprinten die van het web worden gehaald. Dit is echt heel leuk bedacht. Mijn zoontje van 5 had dit geintje binnen no-time door en hij vindt dat helemaal geweldig.
Ook heb je de optie om bijvoorbeeld de printer automatisch 1 of 2 keer week de nieuwste kleurplaten te laten uitprinten op een bepaald tijdstip.

Ik zit nog in de eerste batch printcartridges dus heb nog geen idee hoe lang ze mee gaan.

Mochten er nog vragen zijn, stel ze in de reacties, ik beantwoord ze graag.

Heb jij ook een HP PhotoSmart 7520 e-All-in-One printer?

hallo,

is het mogelijk om daar een usb kabel in te pluggen of is daar geen aansluiting voor ?

mvg bryan
USB-kabel kan er ook in.
Kun je nog printen met deze printer als 1 van de kleuren op zijn?
Inmiddels al achter gekomen hoe het inktverbruik is voor deze hp AIO? wil hem zelf ook aanschaffen dus zal zeker luisteren naar je comment.. Ben benieuwd!

groet
Sinds ik 'm heb is mijn printgedrag denk ik redelijk gemiddeld. Vooral veel kleurplaten de laatste tijd :)

Hier een screenshot van de intlevels (vandaag).
Bedankt voor de snelle reactie! Wil hem morgen gaan kopen denk ik, echter vroeg ik mij nog een paar dingen af... Hoop dat je me dus nog 1x zou kunnen adviseren haha ;)

Hoe bevalt het scannen? Kan je bijvoorbeeld ook gewoon scannen met de klep open zeg maar? Soms wil ik namelijk (als Graphic Designer zijnde) de letters van een tekst manipuleren tijdens het scannen maar dat lukt natuurlijk niet met de klep naar beneden... Las ook dit zinnetje in een review waar ik mijn vraagtekens bij had: "Scanner lid can't telescope to accept thicker material" Misschien heb jij hier ervaring mee? Verder las ik ergens dat er geen (usb) kabel bij zit voor laptop gebruik, heb jij hier toevallig last van of werkt de WiFi verbinden prima/valt ie nooit uit?

Hoop van je te horen!

groetjes
Hallo,

Op je eerste vraag; dit heb ik niet geprobeerd, althans niet met de klep open. Ik weet dus niet hoe die scans eruit zien.
Het 'telescope'-verhaal betekend dat je niet bijzonder dikke dingen onder de klep kan leggen.
Ik gebruik vooral de documentfeeder van de printer, en deze scant erg goed.

Het klopt dat er geen kabel bij zit, je kan via het grote displayscherm je wifinetwerk kiezen en heb tot op heden nog problemen hiermee gehad.

Het handige van de slaapstand vind ik dat ie dan nog wel verbonden is met je netwerk zodat ie vanzelf 'wakker' wordt als er een printopdracht (scan of fax ook) binnenkomt.

Vergeet niet dat er op dit moment nog een 50,- cashbackactie op de printer zit, ik heb hier ook gebruik van gemaakt en dat maakt de aankoop toch net wat leuker :) (let op: actie loopt eind deze maand af).
Hallo,

Ik heb sinds kort de hp photosmart 7520. Ik heb alleen een vraag over hoe je kan scannen in zwart/wit. Op het display kan ik alleen kiezen voor kleur scannen.
Graag wil ik weten hoe ik kan scannen in zwart/wit.

Als iemand de oplossing heeft dan hoor ik dit graag.

Alvast bedankt.
Hallo Michael,

Ik denk dat het 'omzetten' naar zwart-wit alleen gedaan kan worden door de computer. Via het gewone scanmenu is deze optie te kiezen, zie screenshot:

Succes verder!
Bedankt voor je reactie source.

Dit is wel een min punt voor de hp photosmart 7520. Op de hp office jet 6500 kan ik wel kiezen tussen zwart/wit of kleur scannen.
Ik vind het heel erg jammer dat deze functie niet op de 7520 zit. Ik hoop dat hp dit kan veranderen in een nieuwe update.

Bedankt.
Een vraagje. Kan ik hem ook gebruiken indien de PC uit staat? Mijn vader wil via zijn iPad kunnen printen, maar dan wel met de PC uit. Die staat immers nooit meer aan bij ons. Is dit mogelijk?
Ja, dit kan via AirPrint of een van de apps van HP.
De printer dient dan wel aan of in sleep-mode te staan (iig niet uit :)
Hallo source,

Bedankt voor je heldere review!

En ding is me nog niet duidelijk: kun je op de 7520 met de meegeleverde software ook OCR scannen? Of lukt dat alleen indien verbonden met een computer waarop (third party-)OCR software draait? Of misschien zelfs helemaal niet? Ik heb gezocht op HP sites en forums, maar daar komen ze niet verder dan: "Depending on your printer, you might not have all of the [...] scan options available" (ja, duh!).Specifiek over de 7520 heb ik niets kunnen vinden. Kun jij me terzake een beter inzicht geven?

Mvg, Rob
Ik gebruik OCR zelf niet, maar wat ik ervan weet is dat het de software is die de scan omzet naar text en niet de printer. Ik heb de cd niet goed bekeken qua wat er allemaal op staat dus ik kan niet met zekerheid zeggen dat er geen OCR software op staat.
Bedankt voor de review! Ga er mij ook 1 aanschaffen.
Met vriendelijke groeten!

[Reactie gewijzigd door boeie1234 op 22 september 2013 19:23]

Net de printer gekocht en aan de praat gekregen.

1 ding wat ik nog niet voor elkaar krijg.

Waar stel ik voor deze printer in dat als ik van de Mac af print dat ik dubbelzijdig wil printen.
Hallo,

je hebt deze printer al een tijdje zie ik, en nu was ik benieuwd of je al eens hebt geprobeerd foto's met de feeder te scannen. Lukt dat, en hoe is de kwaliteit?

alvast bedankt!
Foto's heb ik alleen nog maar op de flatbed gescant. Ik heb ook 't idee dat het niet heel goed zal gaan in de feeder aangezien fotopapier toch misschien wat te dik is hiervoor.
bedankt voor je snelle reactie.
Ben je tevreden over de resultaten op het flatbed?
Ik ben nog steeds erg tevreden over alle functionaliteiten van de printer.

Daarnaast kan je ook via de app van HP een scanopdrachtgeven vanaf je telefoon en het resultaat direct naar bv Evernote toe laten sturen. Erg handig.