Specificaties Tower, 7 interne + 3 externe bays - Bekijk alle specificaties

Antec One Review

Emrulez 27 december 2012, 2.226 views

Antec One

Pluspunten

• Lage prijs
  • Veel features
  • Goede bouwkwaliteit
  • Goede koeling

Minpunten

• De case is niet overal even goed bereikbaar zonder beide panelen te verwijderen
  • kleine min puntjes als niet herbruikbare ijzertjes bij de PCI-express slots
  • Fans maken hoorbaar geluid.

Unboxing

De Antec One zit stevig verpakt in de doos. Er zijn twee stukken schuim ter bescherming aanwezig. Al met al een goede verpakking als het wel wat lastiger om de case er snel uit de doos te krijgen omdat er weinig tot geen speling is. om de case zelf zit ook nog plastic.

Inhoud
Naast de case krijg je het volgende erbij:
  • Schroeven

• 1 x 120mm Fan aan de bovenkant + 1 x 120mm fan aan de achterkant
  • 7 expansion sloten
  • Hardeschijven plaatsen zonder schroeven

Uiterlijk en Inbouw mogelijkheden

De voorkant heeft een gaas afwerking wat misschien goedkoop lijkt maar zo voelt het niet aan. Daarnaast steken de zijkanten een stukje uit waardoor je binnen in mee ruimte hebt voor grotere onderdelen en bijvoorbeeld je kabels. Ondanks de prijs lijkt Antec toch een goede case neergezet te hebben zonder ergens duidelijk op bespaart te hebben. De case voelt licht maar stevig aan. Al met al is het een mooie case zonder teveel poes pas maar wel met wat handige features.

De binnenkant van de case is ook zwart. En ziet er mooi afgewerkt uit met honingraat patronen hier en daar. De binnenkant voelt net zo solide aan als de buitenkant. Binnenin de case vind je verscheidene kabels die net als de case zelf ook zwart zijn. Ondanks de vele handige features zoals het plaatsen van hardeschijven zonder schroeven/tools etc. Zijn er hier en daar toch wat minpuntjes. Zo kan je niet overal goed bij zonder eerst beide zijpanelen er af te halen. Daarnaast is er niet overal in de case evenveel speling/ruimte voor kabels.

Doordat ik beperkt hardware tot mijn beschikking had heb ik zelf de inbouw mogelijkheden niet goed kunnen testen. Het plaatsen van 3.5″ en 5.25" hardware gaat gemakkelijk er zijn geen schroeven nodig. De case heeft daarvoor een ingebouwde mechanisme. Zolang je compatible hardware hebt gaat het plaatsen hiervan gemakkelijk. Antec heeft daarnaast ook schroeven bijgeleverd waardoor er geen problemen zouden moeten optreden. Het inbouwen van de PSU en moederbord gaat gemakkelijk als je beide panelen verwijderd. Het was wel lastig om de kabels gelijk goed te plaatsen in mijn geval maar dat licht waarschijnlijk meer aan mij.

Gebruik

Ik heb de case zelf niet lang gebruikt. Heb hem kort gebruikt voornamelijk voor de review. Dus ook hier over kan ik niet zo heel veel vertellen. De 2 fans lijken goed te koelen ze maken wel zoveel geluid dat je ze kan opmerken dus geruisloos is de case niet.

Over modding kan ik ook weinig zeggen omdat ik dit niet gedaan heb. Dit heb ik dan ook weg gelaten in mijn beoordeling net als kwaliteit van de voeding want er wordt geen voeding bij de case meegeleverd.

Voor de geringe prijs van deze case haal je heel veel in huis. De case heeft een aantal handige functies. De minputjes kunne niet tegen de goede punten op met name als je kijkt naar de prijs. In de budget klasse is de Antec One een uitstekende case.

Heb jij ook een Antec One?

Review is prima, je oordeel is duidelijk en je onderbouwing en aanstippen van verschillende eigenschappen niet verkeerd. Paar spelfoutjes enzo maar daar ga ik niet over zeuren :D

Wel een aanmerking: Als minpuntje noem je 'een paar kleine minpuntjes'.
Dat vind ik persoonlijk niet echt informatief. Meestal scroll ik bij reviews eerst even naar beneden om iemands voor- en nadelen te lezen, daarop baseer ik dan of ik de hele review ga doornemen of dat het wel hapklare koek is. Als je dan niet specifiek noemt wt de kleine minpuntjes zijn moet ik toch eerst heel de review lezen. Misschien de gevonden minpuntjes toch apart noemen, ook al zijn ze dan klein?
Als eerste bedankt voor de feedback. Dat stel ik zeer op prijs. Ik doe mijn best om spel foutjes te voorkomen lukt niet altijd helaas :p

Ik heb het minpuntjes gedeelte aangepast en gedetailleerder uitgeschreven. Ik hoop dat het zo beter is.
Wat mij betreft wel!
Ik vraag me elke keer weer af waar die 2 gaten voor zijn achterop de kast.
Dit is voor waterkoeling kabels door te laten komen als je radiators buiten zouden hangen (bij gebrek aan plaats hier zeker denkbaar). Alleen nuttig als je waterkoeling wil gebruiken of op jouw moederbord geen USB3.0 header zit, zodat je deze hierdoor achterom kunt leiden.