TP-Link TL-WA801ND-300Mbps Wireless N Access Point Review

wimnNewbie 23 december 2012, 4.064 views

TP-Link TL-WA801ND-300Mbps Wireless N Access Point

Pluspunten

• Prijs/kwaliteit

Minpunten

• Foutjes in de handleiding

Beheerbaarheid Score: 5
Het standaard IP-adres was een struikelblok. De handleiding gaf een ander adres aan (192.168.1.254 i.p.v. 192.168.0.254), waardoor verbinding maken lastig was. Ik moest mijn computer dus ook anders instellen (192.168.0.100 i.p.v. de in de handleiding genoemde 192.168.1.100). Toen die hobbel genomen was, was de instelling zelfs voor een netwerkleek als mij heel makkelijk.
Doel was om Wifi te hebben in de woonkamer, maar er lijkt door het hele huis verbinding te zijn. Op de verste punten is die wel heel erg zwak, maar dat is geen probleem. Het doel is behaald en als de AP op zijn plek gezet wordt, dan zal het bereik binnenshuis ook nog wel verbeteren.
De POE heb ik nog niet gebruikt, maar die komt misschien nog van toepassing als ik het AP verplaats. De gewenste plek heeft namelijk geen stroom in de buurt.
Ik heb er 45 Euro voor betaald bij PCL Computers in Den Haag (dec 2012).

Heb jij ook een TP-Link TL-WA801ND-300Mbps Wireless N Access Point?