Pioneer AS-BT200 Bluetooth Adapter Review

FabianNL 19 december 2012, 3.403 views

Pioneer AS-BT200 Bluetooth Adapter

Pluspunten

• Doet precies wat je ervan verwacht
  • Goed geluid

Minpunten

• Hoge adviesprijs
  • Koppelen wellicht wat lastig

Geluidskwaliteit Score: 4
Een zeer korte review over de AS BT-200, aangezien er ook niet heel veel over te zeggen valt.

Het is een bluetooth adapter voor Pioneer versterkers. Door middel van het aansluiten van deze adapter (welke eenvoudig in de achterkant gestoken kan worden van de versterker) kan je een bluetooth apparaat met de versterker verbinden.

Het aansluiten is dus zeer eenvoudig, adapter erin steken en je bent al klaar. Het koppelen met de telefoon duurde iets langer, vooral omdat ik de handleiding weigerde te lezen :+ Uiteindelijk bleek het simpel te zijn:
  • Bluetooth apparaat 'zichtbaar maken'
  • Via de afstandbediening de adapter kiezen
  • Voor 'pairing' kiezen, bij mij via de Tools knop
  • Pairing bevestigen met enter, en vervolgens een code kiezen
  • Deze code (0000, 1234, 8888) weer bevestigen met enter
  • Pairing begint te knipperen, en je kan gaan pairen. Zelf hoefde ik uiteindelijk geen code in te voeren.
Hierna werd het apparaat (tablet in mijn geval) keurig netjes herkend, en diende de versterk gewoon als 'bluetooth headset', al het geluid werd dus keurig doorgestuurd.

Een meevaller was voor mij dat ik door middel van de afstandbediening, ook de muziek op mijn tablet kon aansturen, pauzeren en naar het volgende liedje springen bijvoorbeeld.

De geluidskwaliteit is, in mijn ogen, gewoon goed te noemen! Wel is er een kleine vertraging, waardoor het kijken van video's niet ideaal is op deze manier. Daarnaast kan je op de versterker (ik in ieder geval) nog kiezen voor een speciale 'bluetooth' geluidsverbeterings-modus, echter hoor ik niet bijzonder veel verschil.

De stabiliteit heb ik nog niet uitgebreid kunnen testen, aangezien mijn kamer niet al te groot is. Maar, dit lijkt in eerste instantie voldoende te zijn.

Prima adapter, doet precies wat je ervan verwacht! Alleen is de adviesprijs van 99 euro natuurlijk belachelijk, maar voor 30 euro is het een leuk extraatje!

Heb jij ook een Pioneer AS-BT200 Bluetooth Adapter?