AT Telecom AS43D Review

ksaandorNewbie 18 december 2012, 261 views

AT Telecom AS43D

Pluspunten

• prijs
  • ics met een cleane installatie
  • standaard root acces
  • dual sim
  • degelijk gebouwd
  • fatsoenlijke accuduur (accu gaat na 1 keer opladen al makkelijk een dag mee)

Minpunten

• hardware is niet state of art, maar prima voor de gemiddelde gebruiker. Geen lag etc
  • voor fatsoenlijke foto, moet je eerst focussen. Werkt niet bij actiefotos
  • accesoires zijn beperkt
  • beperkt standaard geheugen, maar de telefoon ondersteund tot 32 gb micro sd

Ik schrijf deze review vanaf de telefoon, overigens wil ik wel vermelden dat het hier gaat om de at-as43d2. De verbeterde versie dus. Hiervoor heb (en nog steeds) ik een iphone 3g en een htc radar gehad. Daarnaast heb ik vaak genoeg een Galaxy S3 in handen. Dit zijn dus mijn referentie kaders.

Ik heb deze telefoon gekocht in de aanbieding bij de aldi, voor 159,-. Ik was de htc radar een beetje zat vanwege het bereik. Met het dagelijks door de veluwe en de grensgebieden aan duitsland te reizen viel het bereik vaak weg. Van mijn htc Met de as43d2 heb ik daar geen bijzondere problemen mee ondervonden. Met de telefoon nu 3 dagen in mijn bezit ben ik zeer tevreden over de telefoon.

Doorslaggevende punten om de telefoon te kopen waren eigenlijk de prijs en het draaien van ics (welke ik al kende van mijn tablet).

Het was even wennen om van ios en windowsphone mango over te stappen, maar je vind toch al snel de draai. Ik ben zeer tevreden, de accuduur is prima.en het toestel voelt degelijk aan, zonder kraakjes en piepjes. De chromen omlijsting doet me enigszin aan samsung denken, maar toch heeft t niet echt een goedkope uitstraling en vind ik dan ook niet storend.

Even wennen is wel de ont-/vergrendelknop in het midden van de bovenkant, maar instinctief gebruik je de wijsvinger vanaf de achterkant om de knop te gebruiken. Achteraf toch een betere plek voor deze knop mijns inziens.

Ook een voordeel is de cleane installatie en root acces. Geen troep en toch veel mogelijkheden.

Deze telefoon mag je niet vergelijken met een S3 of iphone 5, voor op het gebied van prestaties zal de as43d2 achterblijven. Toch heb ik niet echt een slecht gevoel erbij, voor de gemiddelde gebruiker zal dit meer dan prima zijn. Vooral met deze prijs kwaliteit verhouding. Een vergelijkbaar toestel waar ik in de eerste instantie naar keek was de optimus L7, maar die is toch al gauw 50 tot 80 euro duurder.

Heb jij ook een AT Telecom AS43D?

Goede telefoon alleen geen synchronisatie mogelijkheden met adressen en contacten e.d..

Jammer dat dit niet mogelijk is!

Als er suggesties zijn dan houd ik me aanbevolen.

Groet,

Johan
Mijn contacten zitten gewoon aan mijn gmail gekoppeld... goed genoeg voor mij