Specificaties met geheugenslot - Bekijk alle specificaties

Nokia 3110 classic Zwart Review

BlackWhizz 12 maart 2008, 1.261 views

Nokia 3110 classic Zwart

Pluspunten

• Stevig gebouwd
  • Onopvallend
  • Veel features
  • Geheugenkaart

Minpunten

• Klein intern geheugen (1gb+ kaart raad ik echt aan)
  • Camera bij nacht is niet zo goed
  • Lage schermresolutie

Opmerking:
Ik heb deze telefoon 2e hands gekocht. Hierdoor kan ik Prijs niet beoordelen.

De telefoon:
Deze nokia 3110 oogt goed stevig en degelijk gebouwd. Hij heeft aan de zijkant rechts een volumeknop. Aan de onderkant naast elkaar de opladeringang, geluidsuitgang en usb(mini) ingang. Aan de rechterzijkant vind je het gaatje voor infrarood.

Featureset:
Ik kan er niets meer over zeggen dan dat die uiterst compleet is uitgerust met bluetooth 2.0, infrarood, mp3 speler, camera, minijack voor geluid en standaard usb mini voor datatransfers en radio. Ik heb alleen het gevoel dat foto's gemaakt in het donker er minder goed uit komen als overdag. Maar ik gebruik de telefoon toch meestal niet snachts. Infrarood werkt goed, bluetooth werkt best wel snel. MP3 speler doet wat die doet alleen is alleen voor de eerste keer een beetje vaag (hij zoekt naar bestanden, niets gevonden. Volgende keer als je er muziek op zet moet je eerst de bibliotheek vernieuwen. De muziekbibliotheek staat in het linkerknopmenutje). Minpunt vind ik alleen wel dat je standaard maar 9mb intern geheugen hebt. Dus ik heb maar een kaartje gekocht van 1gb (microSD).

Bereik:
Ik zit onder KPN en woon in het buitengebied richting duitsland. Het bereik is daar sowieso al wat minder, maar heb zelf het gevoel dat die toch een stabiel bereik houdt.

Gebruiksgemak
Ik was Samsung gewend. Dat is sowieso al anders, maar na een uurtje spelen heb ik al verschillende instellingen gevonden en fotos bewerken enzovoorts. Vind alleen bepaalde dingen zoals afkortingen zeer brak. Bijvoorbeeld je markeert alle berichten in je inbox en wil die verwijderen. Dan sta je toch een beetje te kijken van welke afkorting zal ik kiezen die betekent alles verwijderen.

Nokia PC suite vind ik daarintegen wel veel beter dan Samsung PC suite. Samsung PC suite crashte bij mij regelmatig en nokia suite doet het erg stabiel. De links in windows verkenner zijn ook erg handig richting je telefoon toe.

Design:
Hier ga ik weinig woorden aan vuilmaken. Smaak is verschillend. Ik vind hem mooi en niet opvallend en dat past wel bij mij.

Stabiliteit / Afwerking:
Symbian is goed stabiel. Batterijvakje is moeilijk open te krijgen. Toetsen drukken in het begin wat hard, maar als je er aan went bevalt het me ook wel. Ik heb zelf wel met mn dikke vingers het plaatje waar het geheugenkaartje in moet eruit gedrukt, maar die ging er met een pinzet wel weer terug en later kwam ik er achter dat ik wat verkeerd deed, ik moest het kaartje nl in het klepje schuiven en dan het klepje dicht doen.

Prijs:
Nu kost die 100 bij online shops. Dit vind ik een goede prijs voor zoveel functies en een stevige telefoon.

Heb jij ook een Nokia 3110 classic Zwart?

Nette review, zou wat duidelijker kunnen bijvoorbeeld:
En mss een foto van het apparaat? fleurt zo'n review altijd zo lekker op ;) (het lijkt eigen huis in puin wel ;) )

+4 :)
De 3110 is voor zover ik weet niet uitgevoerd met het Symbian besturingssyteem (S60 bijvoorbeeld) maar met S40.

Verder een prima review.

[Reactie gewijzigd door Henry op 12 maart 2008 09:19]