Specificaties Bedrade muis met USB aansluiting en 1.800dpi sensor - Bekijk alle specificaties

Logitech MX518 Review

Dude.jimmy 7 maart 2008, laatste update op 8 maart 2008, 1.845 views

Logitech MX518

Pluspunten

• ligt lekker in de hand
  • mooie vormgeving
  • ingame gevoeligheid aanpassen
  • duimknoppen
  • alt+tab knop
  • bang for bucks

Minpunten

• alt+tab knop soms iritand
  • voetjes best snel versleten
  • niet voor linkshandigen

Ik heb deze muis gekocht omdat mijn oude thrust muis zijn laatste adem aan het uitblazen was. De linkermuisknop bleef soms haken, mag ook wel na 6 jaar trouwe dienst.

De Mx518 gaming grade optical mouse.
Hier ga ik een antal dingen over behandelen:

- Ergonomie
- Precisie
- Vormgeving
- Bouwkwaliteit
- Drivers en ondersteuning
- Extra features

Ergonomie
Mijn oude muis was een simpel ding, niets bijzonders aan.
Deze daarintegen ligt heerlijk in de hand, zelfs bij mij met mijn gigantische kolenschoppen (handen). Er zijn uitsparingen gemaakt voor de pink en duim wat ik erg lekker vind en naar mijn denken, het ontspannender maakt om te muizen, om het zo maar te zeggen. deze muis is alleen niet geschikt voor linkshandigen, wat voor mij niet veel uitmaakt omdat wij niemand in huis hebben die links is, maar dit is zeker een punt waar mensen over na moeten denken met wel linkshandigen in huis, aangezien een maat van mij, die linkshandig is het helemaal niets vond.

Vormgeving
Naar mijn mening is dit een van de mooiste muizen verkrijgbaar.
Maar ik hou ook niet van ledjes in mijn muis.
Ik vind vooral het effect, dat het lijkt of er gaten in zitten er wel cool uitzien.
Voorderest is een muis gewoon een muis met een linker en rechtermuisknop.

Bouwkwaliteit
Ik heb de muis nu 3 maanden dus over de bouwkwaliteit nog niet heel veel bekent. maar hij is ondertussen al een paar keer gevallen en deed het daarna gewoon nog. Ook voelt de muis qua kwaliteit goed aan, goed hard plastic en soort rubberachtig materiaal aan de zijkant voelt goed aan.
de knopjes zitten goed vast en lijken er niet elk moment vanaf te vallen, dus dat zit ook wel goed. het enige wat ik minder vond waren de voetjes oftewel de skates, deze waren erg snel versleten, maar nu heb ik ze vervangen omdat ik nieuwe heb gekregen bij mijn steelpad 4D.

Driver en ondersteuning
De muis doet het zonder drijvers ook meteen goed maar het schijnt dat het altijd even beter werkt met de drivers geinstaleerd. Er zit ook optie bij zodat je de gevoeligheid stander kan instellen zodat je met de knopjes tussen de door jou ingestelde gevoeligheden kan switchen. Dit vond ik wel handig omdat de standaart instellingen net iets te gevoelig lagen op de middelste stand.
De ondersteuning nog niet nodig gehad maar logitech staat goed aangeschreven als het om klantenservice gaat.

Extra features
Bij deze muis komen een aantal extra features.
1: de knopjes om tussen de gevoeligheids (sensitivity) standen te switchen
Dit is vooral handig tijdens het gamen, bijvoorbeeld als je gaat sniperen wil je de gevoeligheid wat lager dan dat je harcore free for all gaat spelen.
2: de duimknoppen
Dit is handig als je een bepaalde knap vaak gebruikt, ik gebruik de achterste bijvoorbeeld als melee aanval in Call of Duty 4, en de voorste als special grenade.
3: de (alt+tab) knop
Deze werkt dus als alt+tab dus kan je via de muis makkelijk tussen programmas switchen. niet altijd handig: Soms klik je er per ongeluk op en dan ga je zomaar naar het bureaublad.

Dit is DE perfecte muis voor rechtshandige mensen die soms/vaak gamen en een lekkere, goed in de hand liggende muis willen voor een redelijke prijs.

PS: Binnenkort komen mijn hyperglides binnen dus dan zal ik de review nog wat aanpassen. En afbeeldingen komen nog.

• AMD X2 5200
  • 2gb pc6400 corsair xms2
  • 8800gts 320mb
  • steelpad 4d
  • Windows XP

Heb jij ook een Logitech MX518?

ik heb de muis zelf ook, ongeveer 2.5 jaar, ik zit dagelijks vele uren achter de computer waarvan een paar uur quake3 met low sense. mijn voetjes zijn nog niet versleten.
ik gebruik zelf een qck+ wat de levensduur waarschijnlijk verlengt.
ik mis in de review uitgebreide specificaties zoals dpi en dat je iedere knop een andere functie kunt geven. bijvoorbeeld de alt tab kun je uitgeschakelen of vervangen door iets anders. ook kun je de duimtoetsen vervangen door een toetstast zoals '5' of '6'. niet alle knoppen van de mx518 worden standaard herkent in alle spellen, met deze aanpassing wel.
wat ik ook mis in de review, maar hier hebben veel gebruikers geen last van, is dat deze muis nooit posities skipped. (op juiste ondergrond zoals qck+).
op dit gebied is deze muis 1 van de beste die er is. hij is ook beter dan de G5 en de G9.
Lasers hebben nog last van skippen op hoge snelheid van de muis.
Skipeffect heb je met name last bij waveshooting. (over de tegenstander waaien en vuurknop precies timen)
als mijn mx518 kapot gaat koop ik weer 1.
je conclusie dat dit DE gamersmuis bij uitstek is vind ik nogazl voorbarig gezien je van een trust komt. ik heb beide mx510 gehad en nu copperhead, en ik moet zeggen dat de razer mij meer heeft kunnen bekoren.
Ja smaken verschillen, heb je grotere handen, dan is de G5 of mx518 wat comfortabeler.
Ik ga denk binnekort maa een g5 kopen. Ik vind de mx518 wel erg fijn, maar te klein als ik aan gamen ben. Ik bestuur hem nu meer met mijn vingers :p
Goede review! :P .
Je hebt nu de negatieve en positieve eigenschappen in je review uitgebreid vertelt.
Als je er nu nog afbeeldingen bij staan dan is het een een 4 5 sterren review.
'alt+tab knop soms iritandt'
Helemaal mee eens, maar die kun je gewoon weghalen via je drivers; geen functie aan de knop binden kan ook prima ;)