Linksys SD205 Port 10/100 Switch Review

Buffalo 31 maart 2008, 1.979 views

Linksys SD205 Port 10/100 Switch

Pluspunten

• Makkelijk aan te sluiten (Plug and Play)
  • Geen verdere instellingen nodig na aansluiting
  • Makkelijke manier om je netwerk uit te breiden
  • Degelijk

Minpunten

• Niets

Features Score: 4
Het apparaat:

Ik zocht gewoon een switch die doet wat het moet doen: Internet geven aan al mijn PC's. Ik heb eerst wat zitten zoeken op Tweakers, en heb toen voor de Linksys SD205 gekozen. Het was een pure gok, vooral omdat er keuze is uit 1001 producten.

Aansluiting:

Hier kan ik kort over zijn! De LAN kabel die voor het Internet zorgt vanaf het modem steek je in de SD205, en zo heb je nog 4 gaatjes over om naar andere PC's te gaan. Het was een fluitje van een cent. Internet werkte meteen en ik hoefde voor de rest niks in te stellen.
Momenteel draaien er 2 PC's op de switch en een printer. Ook met een printer werkt het perfect.

Werking:

Zoals gezegd: Plug and Play. Het thuisnetwerk is zeer snel. Als ik bestanden op een andere PC wil benaderen, lukt dit in een fractie van een seconde. Voorheen wilde dat wel eens anders zijn. Nu weet ik niet of het door de switch komt, maar wij zijn sinds twee maanden ook overgestapt op sneller internet. Maar de switch zorgt er natuurlijk wel voor dat het netwerk met elkaar verbonden is.
Ook als ik ga printen reageert de printer vrijwel meteen. Zeer goed dus!
De switch kan maximaal op 100 Mbit aan. Voor mij is dit snel genoeg. Misschien voor echte die hards dat 1 Gbit noodzakelijk is.

Behuizing:

De behuizing is van metaal en voelt degelijk aan. Aan de onderkant van de SD205 zitten 2 gaatjes om het product aan de muur te bevestigen. Ook zitten er aan de onderkant 4 anti-slip nopjes zodat je de switch neer kunt zetten en niet weg glijdt. Ik heb hem echter met dubbelzijding tape aan de muur gehangen. De switch weegt toch niks en je hebt geen gaatjes in de muur.

Als je de SD205 op de juiste manier ophangt zitten de 5 netwerkaansluitingen aan de onderkant en aan de bovenkant 5 indicatie LED's. Als deze branden betekend dat, dat de switch naar behoren werkt.

Algemene Beoordeling:

Gewoon top. Linksys is altijd goed en ook de SD205 switch doet zijn werk prima. Iedereen die op een makkelijke manier zijn netwerk wil uitbreiden, zou ik kunnen aanraden voor de Linksys SD205 te kiezen.

Heb jij ook een Linksys SD205 Port 10/100 Switch?

Kan mij geheel vinden in wat hier is beschreven. Ik heb zelf de GB versie SD2005 en al een tijdje heel erg gelukkige gebruiker. Aan/uit knopje vond ik enige minpuntje voorzover je dat kan/mag zeggen.