WD Passport 120GB 120GB Review

Watcherob 6 maart 2008, 528 views

WD Passport 120GB 120GB

Pluspunten

• Zeer klein
  • Geen eigen voeding
  • Praktisch geruisloos
  • Als je hem niet gebruikt stopt de schijf ook met draaien.

Minpunten

• Bij transfer van veel kleinere bestanden niet echt snel.

Mobiliteit Score: 5
Ik heb de 250 GB versie van deze schijf. Hier is nog geen topic over dus doe ik het maar hier aangezien de schijf verder exact hetzelfde is.

Ik vind het een waanzinnig schijfje. Heerlijk klein, geen eigen voedingskabel en hij maakt nauwelijks geluid. Ik gebruik hem als muziek drager om thuis en op mijn werk muziek te kunnen luisteren, daar issie perfect voor. Hij neemt nauwelijks plaats in en weegt niks waardoor je hem overal super makkelijk mee kunt nemen en vast aan je laptop kan hangen als extra opslag.

Ik las ergens dat hij geen spindown zou hebben, nou, de mijne wel. Als ik hem een tijdje niet gebruik staat hij gewoon stil en koelt hij ook helemaal af. Daarom kun je hem ook makkelijk aan je laptop laten zitten ook als je hem niet gebruikt.

Enige minpuntje is dat datatransfer van, bijvoorbeeld, veel mp3 bestanden niet echt snel gaat. Dit weegt echter niet op tegen de vele voordelen die deze schijf kent. Een echte aanrader!

Heb jij ook een WD Passport 120GB 120GB?

Wat bedoel je precies met "niet echt snel"? Kan je een voorbeeld geven?
Een 5400RPM schijf is minder snel dan een 7200RPM schijf.
Ik denk dat hij dit bedoelt.

Verder een duidelijk review :Y)
Ik heb ook een WD Passport schijfje (ik gebruik hem al 3 a 4 jaar voor van alles) maar dan wel een 80Gb versie.

Hij heeft idd. geen aparte voeding maar zuigt wel een hoop stroom door de USB poort (ik heb al meerdere laptops laten crashen op die door hem simpel weg in te pluggen).
Ook is die idd. wat traag (ik denk door het weinige cache of zo :p), maar daar valt overheen te komen. ;)

Wat mij zeker is opgevallen is dat dit ding enorm goed tegen een stootje kan, ik heb hem dus zoals ik al zij 3 a 4 jaar in gebruik en neem hem dagelijks mee in mijn tas naar school etc. en hij heeft nooit een enkel mankement vertoont en doet het gewoon nog goed. :)

[Reactie gewijzigd door SECURITEH op 11 maart 2008 11:57]