Intel Pentium G620 Boxed Review
Deze cpu heb ik in mijn HTPC gezet, daar ik geen I5 of I7 nodig heb voor de prestaties, heb ik voor deze gekozen.
Voldoende prestaties voor film kijken, muziek luisteren, XBMC, internetten.
Het is een HTPC systeem, geen Game-PC, dan had ik een andere CPU gekozen.
In combinatie met het 8Gb DDR3 Corsair geheugen en de OCZ SSD start Windows 7 Pro in zo'n 20 / 25 seconden op.
Samen met de Scythe Samurai ZZ cooler, wordt de cpu erg goed gekoelt.
Idle : 25 graden
load : 35 graden
Pluspunten
Stabiel, Voldoende snel voor HTPC toepassingen 32nm procede dual-core
Minpunten
Niet overclockbaar geen Hyper-Treading, kan ook positief gezien worden.
Eindoordeel
Deze cpu heb ik in mijn HTPC gezet, daar ik geen I5 of I7 nodig heb voor de prestaties, heb ik voor deze gekozen.
Voldoende prestaties voor film kijken, muziek luisteren, XBMC, internetten.
Het is een HTPC systeem, geen Game-PC, dan had ik een andere CPU gekozen.
In combinatie met het 8Gb DDR3 Corsair geheugen en de OCZ SSD start Windows 7 Pro in zo'n 20 / 25 seconden op.
Samen met de Scythe Samurai ZZ cooler, wordt de cpu erg goed gekoelt.
Idle : 25 graden
load : 35 graden
Voldoende prestaties voor film kijken, muziek luisteren, XBMC, internetten.
Het is een HTPC systeem, geen Game-PC, dan had ik een andere CPU gekozen.
In combinatie met het 8Gb DDR3 Corsair geheugen en de OCZ SSD start Windows 7 Pro in zo'n 20 / 25 seconden op.
Samen met de Scythe Samurai ZZ cooler, wordt de cpu erg goed gekoelt.
Idle : 25 graden
load : 35 graden
Beoordeel deze review:
Heb jij ook een Intel Pentium G620 Boxed?
Deel je ervaringen en help andere tweakers!
Reacties (2)
Waarom zie je geen hyperthreading als een negatief punt? Op deze CPU's zal HT niet echt veel toevoegen, sowieso vind ik de toegevoegde waarde van HT minimaal, in benchmarks zul je het zien, in de meeste gevallen ga je van die extra virtuele cores weinig merken.
Hyper-Treading kan soms voordelen bieden, maar helaas niet altijd.
Ik heb de review dan ook iets aangepast.
Ik heb de review dan ook iets aangepast.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
:strip_exif()/u/26632/dosprompt2.gif?f=community)