Hercules Gamesurround Muse XL Pocket LT3 Review

Ernie_W 2 februari 2013, 1.779 views

Hercules Gamesurround Muse XL Pocket LT3

Pluspunten

• Plug&play op m'n Mac

Minpunten

• Geen configuratie instructie voor Mac, maar is ook eigenlijk niet nodig.

Aansluitingen Score: 5
Wilde een externe usb geluidskaart/DAC die het gescheiden 5.1 signaal levert voor simpele surround speakers en werkt op Mac en Windows voor films en games. Volgens reviews zou de Muse dat moeten zijn en kun 'm gewoon ophalen bij Saturn (en een Logitec surround set bij Computerland).

Heb 'm net een dag, maar wilde maar even zeggen dat ie het uitstekend doet op m'n MacBook (Windows nog niet geprobeerd).

De handleiding en CD zijn alleen voor Windows, geen woord over Mac. Het was wel even zoeken hoe ik 'm aan de gang kreeg onder OS X, al was het plug&play (geen driver oid nodig). De Muse was bij inpluggen gelijk te selecteren in preferences/audio, maar de configuratie onder OS X blijkt te moeten met utilities/audio MIDI setup. Als je dat eenmaal weet is het een fluitje van een cent. Kies 6 kanalen als format van de Muse en map de juiste kanalen op de 6 speakers (klik op de speakers voor test geluid). Heb inmiddels een film met DTS gekeken met VLC en klink allemaal uitstekend (gebruik wel een speler die DTS snapt). Games ben ik nog niet aan toegekomen, die staan niet op m'n Mac.

Er zat ook nog een pieterpeuterig headsetje bij en de Muse heeft ook een koptelefoon uitgang en naast mic ook een line-in.

Btw. Je kunt op de MBpro koptelefoon uitgang ook een TOSLINK kabel aansluiten naar een duurdere surround set of DAC als de '5.1 Audio Gear', maar dat is voor mij minder generiek en schijnt op de Mac niet te werken met games.

• Logitec surround speakerset z506
  • Macbook Pro8,2 OS X 10.6.8
  • VLC 2.04

Heb jij ook een Hercules Gamesurround Muse XL Pocket LT3?

Hoi Ernie_W

Zou u mij kunnen helpen?
Ik heb een Mac Mini laat 2012. Nu heb ik na het lezen van uw bericht ook de geluidskaart gekocht en de stappen gedaan die u zei. Nu krijg ik helaas geen geluid uit alle speakers ;( . Ik heb een logitech x530. Ik heb alle stekkertjes goed aangesloten. Bij mijn windows laptop krijg ik wel geluid uit alle speakers.

Met vriendelijke groet

[Reactie gewijzigd door deninonino op 20 mei 2013 01:32]

Niet uit alle, maar wel uit 2? Heb je 'm wel op 6 kanalen gezet in de midi setup app?
Ik heb hem wel op 6 kanalen gezet in de midi setup ja. Daarom snap ik dus ook niet dat ik geen geluid eruit krijg bij mijn mac mini. Er is dan waarschijnlijk toch iets fout ingesteld alleen ik ben nog niet zo bekent met het besturings systeem van apple.