Specificaties 7" (800x480), Android 2.3, WiFi - Bekijk alle specificaties

Yarvik TAB250 Zwart Review

baptist69 21 november 2012, laatste update op 21 november 2012, 236 views

Yarvik TAB250 Zwart

Pluspunten

• Goede bouwkwaliteit

Minpunten

• Traag
  • Geen android market
  • Lage android versie
  • Speelt geen enkel soort video formaat vlot

Deze tablet gekregen van mijn vriendin met kerstmis vorig jaar. Zij kent niet zoveel van technologie en gadgets en deze viel binnen haar prijsbereik.

Look/feel: Tablet voelt strak aan en bouwkwaliteit is redelijk goed.

[b]Prestaties/b]: Door de single core processor die op 800Mhz geklokt is draaid bijne niets soepel. Angry birds blijft bijvoorbeeld om de haverklap happeren.

Gebruik: Tablet draaid op Android 2.2 toen ik hem gekregen had. Dit is een oude versie maar op zich nog niet zo'n probleem. Veel erger vond ik dat deze niet met de android market geinstalleerd kwam. Er word dan wel een alternatieve store erop gezet maar daar staat een pak minder in en de store zelf werkt vaak niet goed (bv. crash bij downloaden van apps).
Na dit besliste ik hem dan maar te gebruiken om wat filmpjes mee te kijken maar ook dit werkt voor geen meter. De film hapert na 2 seconden al.

Beeld: Tevens laat het beeld ook te wensen over. Het is dof en de lage resolutie is zeker niet aangenaam.

Conclusie: Dit was mijn eerste tablet en had dus geen hoge verwachtingen maar deze tablet is zo slecht dat ik hen na 2 weken terug verkocht heb voor de helft van de prijs.
Indien men dan toch op zoek is naar een budget tablet doen de Archos tablets het stukken beter

Heb jij ook een Yarvik TAB250 Zwart?