MSI Media Live Review

Driesser 15 november 2009, 3.189 views

MSI Media Live

Pluspunten

• Disign, disign en nog eens disign...

Minpunten

• Te weinig uitbouw mogelijkheden,
  • lastige motage ivm kleine ruimtes.

Was al geruimere tijd op zoek naar een mooie kast om een media center in te bouwen.

Het disign van deze bak is prachtig!! hij staat bij mij in de woonkamer boven op mijn stereo en niemand "ziet" hem!. Misschien is dat een minpuntje...

De kast is goed en makkelijk open te maken. De kast wordt gelevert met een CPU-kooler. Deze is best groot maar wel heel plat. Qua geluid hoor ik hem op de bank niet. Het was moeilijker dan gebruikelijker om deze vast te maken op het mobo. (had het bijna opgegeven..)

tevens zat er bij mijn kast ook een DVD-speler! Dit had ik nergens gelezen en had zelf dus al een slot-in dvd speler aangeschaft.. Toch de orginele erin gezet en de gekochte retour gezonden. De dvd speler sluit niet volledig aan bij de kast en het eject knopje moet je daarom aardig goed indrukken. Ik had ergens gelezen dat dit met wat "opvultape" op te lossen was.

Over aansluitingen hoor je mij niet klagen. zowel voor als achter heb je alle mogelijkheden. Voor zijn ze mooi weggewerkt achter een klepje voor als je ze niet gebruikt.

Het VDL schermpje dat op de kast zit werkt bij mij niet 100%. soms geeft ie wat onzinnige streepjes aan en soms pskt hij hem wel goed. (verwacht dat dit aan de drivers ligt)

Helaas heb je weinig ruimte bij deze kast om extra's in te bouwen, maar dat is inherent aan dit soort kasten.

Het geluid en beeld zijn goed. wel moet in de kantekening maken dat als je de TV aansluit via HDMi en daarnaast nog een stereo voor het geluid je de TV qua geluid uit moet zetten. Zit één seconde vertraging in of zo. Weet niet of dit een fout in de kast is of dat het altijd is bij dit soort opstellingen.

Al met al ben ik een zeer tevreden gebruiker en kan hem iedereen aanraden als disign hoog op je lijst van eisen staat. Het is misschien niet de beste kast die er momenteel is maar met het disign voor mij wel de meest logische oplossing

AANVULLING 15-11-2009;
Ik heb hier boven geschreven dat mijn VDL-schermpje niet goed functioneerde. Deze bleek kapot te zijn. Nadat ik de volledige PC retour gezonden heb kreeg ik een nieuwe / gerepareerde VDL gekregen. Nu werkt het scherm wel goed.

Helaas is hij recent overleden. Heb per ongeluk de voeding opgeblazen. Nieuwe TV-kast en niet op de airdlow gelet. Het vervangen van de voeding is lastig aangezien de omvang van de voeding klein en daardoor moeilijk te vinden is. Heb er inmiddels 1 gevonden en zal deze gaan bestellen.

Bij het overlijden van mijn voeding heb ik een nieuwe kast gekocht omdat de uitbouw mogelijkheden toch té beperkt.

Heb jij ook een MSI Media Live?

Wat betreft de montage, deze is wel goed te doen.
Als je doet wat er in de manual staat, en je bent niet bang om wat kracht op dat ding te zetten is het zo gedaan.
Analoog geluid t.o.v. digitaal(hdmi) heeft meestal een vertraging. Ervaar ik vaker bij mensen. Beste optie is inderdaad 1 van de 2 geluidsbronnen uitzetten. Of dit softwarematig instellen ergens.
Goeie review, ik zie alleen 'weer geen foto's' - je brengt daarmee je eigen geloofwaardigheid in discrediet, niet doen is mijn advies:
Breng Foto's aan in je review! ;)