TP-Link TL-WN821N Review

swarlos 19 november 2012, laatste update op 19 november 2012, 893 views

TP-Link TL-WN821N

Pluspunten

• Prijs/kwaliteit

Minpunten

• Stabiliteit

Reden aanschaf
Na enkele jaren met een b/g PCI-kaart te hebben gewerkt was het, gezien er steeds vaker gestreamd werd binnen het thuisnetwerk, tijd voor een snellere kaart. De keus viel, met name dankzij hoge waarderingen hier en de lage prijs, op dit model.

Snelheid
De snelheid is naar behoren. In ieder geval een stuk sneller dan de oude b/g kaart.

Stabiliteit
Dan de reden dat ik deze review aan het schrijven ben: sinds kort heb ik enkele malen een BSOD gekregen, waarbij de drivers van deze dongle aangemerkt worden als boosdoener. Ook een nieuwe of oude versie van de driver biedt geen soelaas. OS is Win7 x64; onder windows XP SP3 heeft het apparaat nooit voor problemen gezorgd. Het lijkt dus een compatibiliteitsprobleem; ik onderzoek nog of het aan mijn andere hardware of software ligt, te zijner tijd zal ik wellicht de review aanpassen.

Edit (11-03-2013):
Inmiddels heb ik al een tijdje een tweede adaptor in gebruik. Er is ook alweer een BSOD opgetreden, en soms moet ik na het opstarten van de PC de adaptor uittrekken en insteken, opdat de adaptor gevonden wordt. Ik kan moeilijk vaststellen of het aan de adaptor of aan de compatibiliteit met mijn pc / moederbord ligt, maar ik ga op zoek naar een PCI(-e) kaartje...

Heb jij ook een TP-Link TL-WN821N?

Ik wil wel even opmerken dat ik deze zelfde dongle gebruik op een internet pctje met W7 x64 zonder problemen of BSODS.
Het is dus niet zo dat het bij elke pc een probleem hoeft te geven, wellicht is er een conflict tussen je hardware en de stick.
Wellicht even contact opnemen met TP-Link?
Ik heb ze zojuist een bericht gestuurd. Ik zal de review aanpassen als dat nodig blijkt. Ik heb nog twee van dezelfde adaptors liggen, dus die kan ik wellicht nog even testen; ik heb alleen geen idee of ik de foutmelding kan reproduceren;
Hier hetzelfde probleem met deze dongel.
Verbinding valt ook zeer vaak weg.
Soms gaat het een tijdje goed en sommige dagen om het kwartier..