Specificaties 7" (800x480), Android 4.0, WiFi+3G - Bekijk alle specificaties

MID Tablet M712 Zwart Review

capricornus 16 november 2012, 1.117 views

MID Tablet M712 Zwart

Pluspunten

• Goedkoop, licht, handig, geeft gewoon wat je gewoon verwacht, geen excessen.

Minpunten

• Sommige prog's werken niet of installeren zelfs niet. Waarom is mij, leek, een raadsel. Geeft niet, want de rest werkt wel.

Ik heb voor dit tabletje zeer bewust gekozen, omdat ik bewust naar een budget 7" dingetje zocht om iemand plezier te doen. Ik krijg via Salland heel vlug het nodige thuis bezorgd, en die 296 gram voelen erg licht en prettig aan. Het scherm is budget zoals alles in dit dingetje, maar het laat mij exact de dingen zien zoals ik verwacht, niet meer (zoals bij mijn Asus Transformer) en niet minder (zoals bij mijn Huawei X3). Het start gewoon op met een wat debiel logo-gedoe, maar ieder zijn meug. Het Android-startscherm is zoals je het verwacht. De touch gaat heel fijn en vlot. Play Store werkt vlot. Ga niet voor Chrome of Total Commander, het eerste werkt niet en het tweede is niet beschikbaar voor dit dingetje. Maar de overige software installeert en werkt vlot. Ik wil dat VLC en MXplayer geen gekke dingen doen, en zie, een mp4-tje speelt vlot af. Je kan beter een goed set headphones hebben, dan is de klank superb, maar de speakertjes geven enkel wat geluid, meer mag je in 296 gram speelgoed niet verwachten. Wifi installeert smoothly, geen probleem met de antenne zoals bij het Kruidvat-debacle dat ik heb teruggestuurd. Avast! heb je in 1-2-3 actief, ik heb niet de indruk dat het een vertragende invloed heeft op de processor en de processing. AirDroid installeert wel, maar doet sommige dingen hardnekkig niet en ik weet nog niet waarom. Het installeren van een micor SD kaartje gaat als een fluitje, en het werkt meteen ook goed, ik heb gelezen van mensen die hebben zitten klungelen, ik zou niet weten waarom. De batterij lijkt weinig vermogen te hebben maar al werkende werkt ze even lang als bij mijn Transformer. Installeer geen Facebook, want die zuigt de batterij meteen leeg, op beide toestellen. Er is geen GPS ingebouwd, dat weet je toch bij het bestellen. Maar Google Maps installeert en werkt zonder haperen.

Heb jij ook een MID Tablet M712 Zwart?