Specificaties Bedrade muis met USB aansluiting en 1.800dpi sensor - Bekijk alle specificaties

Logitech MX518 Review

Kn4kw0r5t 3 maart 2008, laatste update op 3 maart 2008, 723 views

Logitech MX518

Pluspunten

• Perfecte vormgeving/uitstraling, heeft de X-factor
  • Extra knopjes die tijdens games erg handig kunnen zijn

Minpunten

• Een beetje prijzig, alhoewel voor wat je er voor terugkrijgt het niet TE veel is

Waarom de MX518?
Ik ben nu al ongeveer anderhalf jaar een trotse en tevreden bezitter van een Logitech MX518. Aangezien ik in verloop der tijd steeds meer ben gaan gamen en vroeger enkel me standaard Dell muisje had, werd het tijd voor een nieuwe 'Gaming-Mouse'. Aangezien de prijs in mijn budget lag, de algemene beoordeling perfect was en de vormgeving ook netjes was ben ik voor deze muis gegaan. Verder had mijn broer ook de MX510 waar hij goed tevreden over was, vandaar ook een muis uit de MX serie gehaald.

Featureset
Een groot verschil tussen mijn oude muis waren toch wel de extra knoppen, links bij de duim twee koppen die makkelijk in te drukken zijn en in Internet-Browsers standaard ingestelt staan om naar de vorige en- volgende pagina te gaan. In-game (ut2004) gebruik ik deze twee knoppen om snel naar wapens te switchen, wat perfect werkt.

Uiteraard is ook de normale scrollknop er, echter zit er boven een +-knopje en eronder een --knop. Automatisch staan deze ingestelt als sensitivity-verander knoppen, wat niet alleen handig kan zijn tijdens normaal gebruik op de computer maar vooral tijdens games aangezien sensitivity daar erg belangrijk is bij het richten.

Verder is er nog een knop onder de - knop. Deze is bedoeld om tussen vensters te wisselen en is in Windows Vista dan ook standaard gelinkt naar Flip 3D en zonder drivers te gebruiken. In Windows XP heb ik helaas zonder drivers er niets mee kunnen doen.

Vormgeving en uiterlijk
Het meest opvallende van de muis zijn natuurlijk de zogenaamde 'deuken' die erin zitten wat mooi gedaan is en ook al in eerdere versies gedaan is. Laatst was er een vriend van me bij mij thuis die niet zo met PC's bezig is, hij zag de muis liggen waarop zijn reactie was: "Check daar is een game-muis liggen".

De grootte is ook echt een voordeel van deze muis vind ik. Ik heb een hekel aan muisjes waar je halve hand op het bureau ligt omdat ze zo klein zijn. Verder zijn de kleuren erg mooi gebleven na anderhalf jaar en is er nog niks weggevaagd, wat ook wel mag voor zo'n 45 euro.

Precisie
Tot nu toe raak ik enkel meer in verloop van tijd onder andere door deze muis, op de precisie heb ik niks aan te merken.

Voor een goede game-muis moet je toch wat muntjes overhebben maar, dan heb je ook wat. Na anderhalf jaar intensief gebruik nog steeds totaal geen problemen. Deze muis heeft gamen voor mij een stuk leuker en makkelijker gemaakt, en geeft tegelijk een mooi tintje aan de computerhoek in mijn kamer.

Heb jij ook een Logitech MX518?