Marmitek Digital TV Anywhere Review

stevensmak 14 november 2012, 6.434 views

Marmitek Digital TV Anywhere

Pluspunten

• Geen draden trekken
  • Mogelijkheid om te zappen

Minpunten

• Beeld is niet super
  • Beeld hapert soms
  • De transmitter en de ontvanger moeten vrij staan
  • Zappen gaat niet heel soepel
  • De prijs kwaliteit verhouding is niet optimaal, behoorlijke prijs voor wat je krijgt

Geluidskwaliteit Score: 4
Algemeen:
Ik heb deze set gekocht omdat ik boven TV wilde kijken. Ik woon in een huis uit 1860 dus als je gaat boren om kabels te trekken heb je geen idee waar je uitkomt, vandaar dat ik ben aangewezen op deze draadloze set.
Ik gebruik deze set van Marmitek i.c.m. de standaard mediabox van UPC en een Samsung LE40D503.

Beeld:
Het beeld is niet fantastisch, de HD zenders zijn niet heel erg HD meer. Het wordt allemaal een beetje korrelig, als een soort internet afbeelding in JPG formaat. Daar heb je ook vaak dat het op bepaalde plekken een beetje gaat korrelen. Vooral bij tekst is dit het geval.

Daarnaast hapert het beeld af en toe. Ik had de transmitter eerst in de kast staan, maar toen haperde hij voortdurend. Nu heb ik hem in een wat meer open ruimte staan en nu hapert het beeld velen malen minder, maar ik ben bang dat het beeld altijd wel iets blijft haperen.

Ik zit toevallig nu naar het Nederlands elftal te kijken en er is niet heel goed te zien wie wie is. Om maar even een voorbeeld te geven. Ik maak gebruik van een 40 inch TV, misschien is het beeld beter bij een kleinere TV.

Ik vind het allemaal niet heel storend, ik had liever ook beter beeld gehad maar ik ben helaas aangewezen op draadloos. Als je van plan bent dit te kopen met het idee om draadloos haarscherp beeld te krijgen, dan is dit niks voor jou.

Geluid:
Geluid is niets op aan te merken. Voor zover ik dat kan beoordelen want ik gebruik de standaard speakers die in de TV zitten. Misschien dat het met surround minder is, maar dat durf ik niet te zeggen.

Ontvangst:
Zoals ik al eerder zei, ik had eerst de transmitter in een kast staan die dicht was, hier heeft de transmitter wel wat moeite mee.
Het beste is om het kastje op een open plek te zetten. Dit geldt ook voor de ontvanger.

Bereik:
Het bereik is op zich wel aardig, maar hoe dichter bij elkaar hoe beter.
Ook muren en plafonds kunnen een probleem zijn, hoe dikker de muren/plafonds hoe slechter het bereik. Voor de hand liggend.

Infrarood:
De infrarood extender is wel een uitkomst. Dan kun je via de draadloze ontvanger zappen met je mediabox (in mijn geval).
Alleen dit werkt niet altijd optimaal. Je moet de afstandsbediening wel goed richten op de draadloze ontvanger. En je moet de infrarood extender goed op de mediabox plakken, anders kan er uberhaupt niet gezapt worden.

Bouwkwaliteit:
Het voelt goed en degelijk aan.

Prijs:
De prijs is niet erg hoog, maar de verhouding tussen prijs en kwaliteit vind ik wat minder. Het had iets goedkoper gemogen voor wat het 'kan'.

Conclusie:
Als je draden kunt trekken naar de ruimte waar je TV wilt, dan is dat echt de beste optie. Als je net zoals ik bent aangewezen op draadloos, dan is dit een goede optie. Maar zoals ik al eerder zei, verwacht niet dat het beeld haarscherp en heel vloeiend is, want dat is helaas niet het geval.
Het is erg persoonlijk of dit een optie voor jou is, het is maar net wat voor eisen je stelt. Ik ben al lang blij dat ik eindelijk TV boven heb voor een 'redelijke' prijs. Onder het motto: Beter iets dan niets.

Heb jij ook een Marmitek Digital TV Anywhere?