Samsung Syncmaster 242MP Review

Radhe 11 november 2012, 175 views

Samsung Syncmaster 242MP

Pluspunten

• Kleur (-getrouwheid)
  • Kijkhoek
  • Aansluitingen (VGA, DVI, Component)

Minpunten

• Speakerset
  • 16:10 - beetje outdated

Zeer bijzondere monitor(/tv). Het S-PVA paneel mag dan een reactie tijd hebben van 16ms (grijs-grijs), maar dat kan echt de pret niet drukken. Daarbij, met een PVA paneel heb je een dijk van een kijkhoek (vergelijkbaar met IPS).

Voor spellen: Ik heb hier enkele RPG's en ook NFS op gespeeld - geen ghosting te bekennen.

Voor de vormgever: dit is een enorm fijn toestel. Het ondersteund VGA, DVI (DualLink) en zelfs component input (analoog). Daarbij zijn ook de kanalen (RGB) en de kleurintensiteit (K) instelbaar (vergeef me, ik ben geen visiofiel, maar ik hou wel van goed beeld, dus kan er even naast zitten qua terminologie). Dus redelijk in te stellen naar wensen.

Ik heb deze nu 4 jaar en ik zou er eigenlijk geen afstand van willen doen, tenzij ik een degelijk (bijv. mid-/highend IPS) paneel bevattend exemplaar voor terug zou kunnen krijgen. No way dat ik nog een TN scherm koop tenzij uit pure noodzaak!

Voor het geluid koop je deze in ieder geval niet (de boxen zijn nou bepaald geen HiFi waardige kwaliteit).

Er zit een SCART aansluiting op, maar die is - vreemd genoeg - niet te gebruiken!

Heb jij ook een Samsung Syncmaster 242MP?