Specificaties Radiogestuurde muis en 5.700dpi sensor - Bekijk alle specificaties

Logitech Wireless Gaming Mouse G700 Review

mirno 5 november 2012, laatste update op 5 november 2012, 1.704 views

Logitech Wireless Gaming Mouse G700

Pluspunten

• Comfortabel
  • Ligt lekker in de hand
  • Groot, goede pols ondersteuning
  • Draadloos en bedraad
  • Knoppen op goede plekken

Minpunten

• Logitech SetPoint software
  • Gewicht verdeling
  • Batterij duur

Logitech G700 wireless gaming mouse

De logitech g700 is een zeer comfortabele muis die niet alleen bij het gamen goed werkt maar ook heerlijk bij het gewone gebruik.
Ik zat eerst te twijfelen tussen de logitech g500 en de logitech g700, het is uiteindelijk dus de g700 geworden. Door het lezen van meerdere reviews bleek dat het beide goede keuzes waren. Het grote deel sprak erover dat de logitech g700 net wat lekkerder werkte dan de g500, daarom heb ik voor de logitech g700 gekozen! Waar ik geen spijt van heb.

Programmeerbare knoppen
De programmeerbare knoppen zijn in te stellen met de logitech SetPoint software. Ik had zelf in het begin problemen met deze software. Ik weet niet of het aan mij lag of aan de software. Nadat ik een nieuw profiel had gemaakt en daarvan de knoppen had ingesteld werkte alles prima. Dat raad ik dan ook ten zeerste aan om te doen al lukt het instellen niet. Maar na een tijdje blijven proberen lukt het uiteindelijk wel!

De bovenste drie knoppen bij de wijsvinger staan standaard ingesteld als DPI wijzig knoppen. De muis kan je dus met één klik sneller of langzamer laten bewegen. Ik heb dit zo gehouden maar ik kan me voorstellen dat het vervelend is om telkens met een andere muis snelheid te werken. De knoppen kunnen dus ook voor wat anders gebruikt worden. Dit zijn de voorste twee knoppen, je wijsvinger kan gemakkelijk overschakelen tussen deze twee knoppen (knoppen g10 en g9) doordat er kuiltje zit tussen het einde van de eerste knop en aan het begin van de tweede knop. Dit kan je duidelijker zien op de afbeeldingen.
De achterste knop van de drie (g8) moet je wijsvinger iets verder naar achter, deze staat dan ook standaard ingesteld op de batterij weergave. Het batterij niveau wordt aangeven met een aantal lichtjes op de muis

De logitech g700 beschikt over vier knoppen bij de duim. De knoppen bij de duim zijn handig. De bovenste duim knoppen (g6 en g7) kan je niet selecteren bij een game. Je moet er dus echt een actie aan toewijzen in de SetPoint sofware. Ik heb gekozen om er een macro knop van de maken. Dat kan net een handig voordeel geven bij een game. Ik raad dan ook aan om juist van die knoppen gebruik te maken van de macro instelling.

Dan de macro's, Je kan knoppen instellen met bepaalde tijds delay ertussen. Je moet dit wel voor dat je je actie met muis en toetsenbord de knoppen wilt in programmeren selecteren. Als je de tijds delay niet van te voren selecteert kan je de tijds delay ook niet meer verranderen of invoegen. En moet je dus opnieuw beginnen. Bij een macro die je zeer specifiek wilt instellen is dit wel eens onhandig. De tijds delay waardes wil je wel eens aanpassen voor als de macro niet optimaal werkt. Ook kan je na het opslaan van een macro geen tijds delays meer invoegen. Uiteindelijk lukt het wel meer het is niet ideaal.
Het scroll wiel heeft twee standen:

-Ongehinderd door blijven scrollen, niets houdt het wieltje tegen en blijft dus scrollen
-Gehinderd scrollen, zoals het werkt bij standaard muizen

Het switchen van ongehinderd/gehinderd kan met de knop gelijk achter het scroll wiel.

Het ongehinderd scrollen is niet erg handig maar wel leuk. In het begin dacht ik van "wat heb ik hieraan?" maar het is af en toe toch wel handig en leuk om te doen. Een extra optie op de muis denk ik, het is in ieder geval wel wat origineels. Overigens gebruik ik wel bijna altijd de gehinderde scroll omdat dit in de praktijk het lekkerst werkt.
Ook kan het scroll wiel naar links en rechts geklikt worden. Dit zijn extra knoppen die je ook weer kan instellen. Het scroll wiel werkt overigens erg lekker, het scrollen gaat erg gemakkelijk en comfortabel. Met games vind ik dit wel lekker.

Ook kan er per profiel gewisseld worden op de muis, deze staat standaard ingesteld op g11 en bevindt zich midden op de muis bij het achterste knopje achter het scroll wiel. Het profiel wordt ook aangegeven door middel van lichtjes op de muis.

Vorm/Uiterlijk
De muis ligt erg lekker in de hand. Daar ben ik ook erg blij mee, dit zou tenslotte de reden zijn voor de aanschaf van deze muis.
De duim heeft ook een plek op op te rusten en het zit dicht bij de duim knoppen voor snelle reactie naar de duim knoppen toe.

Het voelt goed ook omdat je dus gemakkelijk bij de duim knoppen kan.
Bij een kleinere muis ligt je hand ook niet helemaal om de muis heen. Nu heeft je hele hand wat meer rust. Je werkt toch dagelijks met een muis, een beetje comfort is dan natuurlijk niet verkeerd.
De muis ligt ook zeer lekker in de hand. Je handpalm kan hier volledig op rusten. In combinatie met het duim stuk is dit ideaal

Ook werkt de muis draadloos. Hiervoor moet je wel de draadloze usb ontvanger in een usb poort pluggen voor het signaal naar de PC door te sturen. Het draadloze reageert niet langzaam zoals sommige misschien zullen denken. Een xbox/PS3 controller is bijvoorbeeld ook draadloos en reageert ook snel. De muis kan natuurlijk ook bedraad gebruikt worden. Met draad aan de muis hoeft de usb plug er niet in. Ook laadt de muis op terwijl deze is aangesloten met draad.
De batterij van de muis gaat niet echt lang mee. Bij mij zo'n dag of 4. Hij staat dan ook wel op "gaming" ingesteld i.p.v. stroom besparend, omdat ik liever prestatie dan batterij duur heb. En het snoer naar de USB ligt dichtbij dus dat is geen probleem.

Het gewicht van de muis is trouwens enig sinds ongebalanceerd. De achterzijde, waar de muis zit is een stuk zwaarder dan de rest. Als je de muis optilt om hem te beschouwen merk je dit vooral. Tijdens het gebruik heb ik hier niet echt last van. Vaak hou ik de achterkant van de muis ook op het oppervlak waardoor ik dus geen last heb van het gewicht.

Games prestaties
Ik game niet heel vaak op mijn PC omdat mijn PC simpel weg de spellen die ik wil spelen niet aan kan op fatsoenlijke graphics. Ik speel af en toe nog wel eens call of duty WaW, het kniven en herladen is wel makkelijk met die duim knoppen moet ik zeggen. Het gemak is er daardoor wel op vooruitgegaan. Snelle schiet precisie heb ik niet kunnen uittesten omdat ik geen online shooters speel.

De muis is vooral gebaseerd op comfort in mijn ogen. En gaming komt er natuurlijk ook bij kijken, de combinatie van comfort en gaming maken het een geweldige muis! Het gamen werkt heerlijk zonder draad en je hebt de beschikking over een aantal extra knoppen erbij, wat natuurlijk nooit verkeerd is.
Ik ben er erg tevreden over. Ook al vind ik ¤70 wel wat aan de dure kant. Ik hoop dat iemand wat heeft aan deze review voor de keuze van zijn muis.

Heb jij ook een Logitech Wireless Gaming Mouse G700?

Het is helaas niet gelukt om al mijn eigen foto's te uploaden. Kan iemand mij misschien vertellen hoe ik dat zou kunnen doen?

Ook tips zijn welkom, ik schrijf niet vaak reviews.
Misschien moet je ze eerst wat kleiner qua resolutie maken, wat ik doe is ze uploaden op tinyeye, en dan selecteer ik imageboard, dan komen ze op goede groote / kwaliteit die hier te gebruiken is.

Ook kiest hij zelf voor een verticale foto of horizontale foto, dus je kunt een mens uploaden, maar ook een auto.

Verder, erg goede review ik heb de muis nu ook gekocht hier bij computer land.
Goede review! :)

Je kan forto's uploaden door ze bijvoorbeeld op Photobucket te zetten. Of in de public map in Dropbox.
goede review!
Ik zit zelf ook te twijfelen tussen de G500 en G700, omdat het scrollwieltje van mijn G5 niet goed meer werkt.

Zijn de achterste twee duimknoppen (G4 en G6) ook makkelijk te bereiken of moet je daarvoor toch net wat meer moeite doen? op de fotos lijkt het alsof deze redelijk ver naar achter zitten.
De achterste 2 zijn G6 en G7, ipv 4 :p maar maakt niet uit. Je moet hier idd wat meer moeite voor doen. Deze knoppen kan je in-game ook niet instellen. Dit moet echt doormiddel van er een letter aan toe te wijzen of een macro.