Specificaties 7" (800x480), 4GB (ssd) - Bekijk alle specificaties

Asus Eee PC 4G Review

max998 3 november 2012, laatste update op 3 november 2012, 426 views

Asus Eee PC 4G

Pluspunten

• prijs
  • de hoeveelheid gratis software

Minpunten

• niet goed android installeren waardoor je altijd een USB stickje bij je hebt
  • toetsenbord

Goedendag mensen, nu zult u zich ongetwijfeld afvragen waarom ik nu nog een review over deze laptop schrijf, nou komen er voor dit ding namelijk hele leuke software uit bijvoorbeeld Android 4.0, hetgene waar ik deze review over ga schrijven. Leuk is dat je deze laptopjes al voor 50 Euro ziet op marktplaats.

Inhoud
-software
-toetsenbord
-touchpad
-scherm
- prijs

De software

De software is Android 4.0.4 op kernel-versie 3.0.36 van Linux. Laten we eerlijk zijn: het werkt, maar niet helemaal 100%. Zo moet ik altijd het stickje met Android mee hebben omdat het niet goed wordt geinstalleerd op de harddisk, nou kan ik het misshien verkeerd doen maar het is ook niet zo'n extra moeite.

Het loopt allemaal wel heel snel maar wel met de benodigde geluid productie, zo is het niet raar als deze laptop bij simpele taken al helemaal gaat brommen maar dat moet kunnen.

Bij het eerste keer opstarten ziet u de normale android custom lay-out en moet je je gegevens invullen zoals Google-account.

Vervolgens krijgt u een vanilla Android te zien met alleen een paar geinstalleerde apps (10 a 15).

Toetsenbord

Het toetsenbord is er een waar je niet a teveel van mag verwachten, sommige toetsen slaan niet goed aan en het is vrij priegelig, wel werken alle F toetsen wat scherm dimmen en het geluid instellen weer een stuk makkelijker maakt.

Touchpad

Het touchpad is regelrecht het tegenovergestelde van het keyboard, klein maar fijn. Er zit geen multi-touch ofzo op maar pinch to zoom met 2 keer klikken werkt goed en ook reageerd het snel, het is een loze toevoeging tegenover wat een touchscreen kan maar na 2 dagen ging het sneller dan in Windows en misschien is dat dan ook wat veel mensen nog moeten ontdekken aan Windows 8, na een of twee dagen gaat het allemaal heel erg snel.

Het scherm

Het schermheeft een grote van 7 inch en een resolutie van 800 bij 480. Dat klinkt misschien als weinig maar je koomt op een nette 133 pixels per inch uit,
bijna evenveel als de eerste Zenbook (138 ppi) en evenveel als de 11,6 inch 1368 bij 768 laptopjes (bijna dan, 133 o 1335 ppi). Het scherm is mat afgewerkt en ik eigenlijk geen idee wat het schermtype is maar ik denk IPS afgaande op de kijkhoeken.

Je krijgt heel veel voor je geld als je nagaat dat je nu op marktplaats zo'n 60 a 70 euro en een usb stickje van 1 gb een volwaardige 7 inch android laptop hebt. Het enige echte minpunt van deze laptop is echter de accu die ongeveer een uurtje meegaat maar in vliegtuigmodus en met een nieuwe accu lukte het me wel me wel om the dictator net 3 keer te bekijken (ongeveer 4 uur).

Dit is een geweldige laptop voor de hobbyist en dat ook door de prijs. Als je bijvoorbeeld genoeg hebt van Android zijn er nog talloze andere ISO's te downloaden (Ubuntu EasyPeasy, DeiaanEEEPC,browserlinux enzovoort).

Ik voeg later nog foto's toe.

Heb jij ook een Asus Eee PC 4G?