Microsoft Windows 8 NL OEM 32 bit Review

dutchdroopy 31 oktober 2012, laatste update op 2 december 2012, 412 views

Microsoft Windows 8 NL OEM 32 bit

Pluspunten

• de applicatie store
  • metro interface
  • fullscreen programma's
  • inlogscherm
  • vernieuwing

Minpunten

• ondersteuning programma's (vb. virtual pc).
  • metro buggs
  • blue screen (tot nu toe 3x)

Gebruiksvriendelijkheid Score: 5
Systeemeisen Score: 4
Stabiliteit Score: 3
via school heb ik windows 8 PRO al nu ongeveer 2 maanden op mijn desktop staan, het was even wennen maar na een tijdje begon het allemaal wel makkelijker te worden en werd het gebruiksgemak vele malen beter.

Het is leuk maar wennen.
Het is leuk dat ze met iets heel nieuws gekomen zijn, het was even raar want het start menu was weg, maar als je links onderin je scherm klikt ga je naar het metro interface. Houd je de muis rechtsboven in dan komt er aan de zijkant een donkere balk met verschillende opties zoals zoeken in programma's computer afsluiten etc. Dat is dus eigenlijk het alternatief voor het start menu geworden.

Multitasking
Het multitasken en wisselen tussen applicaties is erg makkelijk. heb je een programma open staan en je zit via desktop iets te doen dan sleep je simpelweg de muis tegen de linkerbovenhoek van het scherm en klik je op een van de openstaande programma's.
Het sluiten van de fullscreen programma's was ook even apart, want je bent natuurlijk het leuke rode kruisje rechtsbovenin kwijt. dit hebben ze opgelost door simpelweg het scherm van boven naar beneden te slepen. je grijpt de bovenkant als het waren vast en je kan het naar onder slepen om het af te sluiten.

Het werkt fijn en netjes zoals je wilt, het is in vele manieren aantepassen naar je eigen smaak. Op het eerste gezicht lijkt het puur een tablet gebaseerd besturingssysteem, maar na een tijdje wennen en het ook een kans geven is het een hele fijne vernieuwing als je t mij vraagt.

Het kan aan mij liggen, maar naar de reviewdatum nog eens 3 maanden terug tellen, toen was de RTM nog niet uit (31 oktober - 3 maanden = 31 juli), er klopt dus iets niet.
ahh foutje moest weken zijn, ;)
windows was geactiveerd op: 29/08/2012 btw.