Microsoft Windows 8 Pro NL OEM 64bit Review

Random aka Indy 29 oktober 2012, laatste update op 29 oktober 2012, 1.560 views

Microsoft Windows 8 Pro NL OEM 64bit

Pluspunten

• Alles werkt nog na de upgrade.
  • Upgraden is een plakje cake
  • Alles draait en is gevoelsmatig even snel als vroeger

Minpunten

• Zoeken, zoeken en nog eens zoeken vooral als je de tegels wil aanpassen naar eigen specificaties.
  • Vervelend dat je de cursor naar de hoek moet brengen om bij bepaalde dingen te raken.
  • Oude desktop is ook in alle glorie beschikbaar, nogal raar, komt me over als springen maar niet met overtuiging.
  • Opstart en afsluit trager dan vroeger.

Gebruiksvriendelijkheid Score: 2
Systeemeisen Score: 3
Stabiliteit Score: 4
Ik had tot deze ochtend WIN7 prof, mits een voordelige aanbieding(30 Eur) kon ik upgraden naar WIN8 Pro. Ik ben een I-pad/phone en dat soort dingen gewend maar deze Windows overgaan is ECHT wel wennen. Het is een eerste indruk en de volgende dagen ga ik deze review nog updaten maar ergens bekruipt het gevoel mij toch dat dit OS niet echt desktop vriendelijk is, meer iets voor tablets en smart phones. Ook teleurstellend was de cinebench bij mij, op dezlefde hardware uiteraard, was cinebench 10% trager dan op win7!! Ook opvallend is de systeembelasting, die is al een paar uur 12% of meer en voorlopig kan ik niet vinden aan wat die belasting gekoppeld is, temps zijn ook hoger !!(wegens die continue belasting waarschijnlijk) Opstarten en afsluiten met dezelfde hardware ...tja ik lees van gerenommeerde reviewers dat dit zoveel sneller is? Bij zeker niet eerder trager als je het mij vraagt.
Ondertussen de Win7 image (thnx Acronis) teruggezet en alles draait weer soepel en snel...eerste kennismaking met WIN8 , voor mij een afknapper. Misschien dat ik het komende (in BelgiŽ) verlengde weekend nog eens de moeite neem om WIN8 image terug te plaatsen en nog een kans te geven maar ik vrees nu al dat dit richting Windows Vista aan het evolueren is, het klikt of het klikt niet en voor mij is WIN 8 no go, geen klik dus.

Een OS voor tablets en smart phones waar Microsoft dringend een stuk van de taart wil veroveren en dat waarschijnlijk ook zal doen, als desktop OS voor mij eerder wachten op WIN 9.

Heb jij ook een Microsoft Windows 8 Pro NL OEM 64bit?

Opstarten en afsluiten trager dan vroeger? Ik start hier in een seconde of 5 en afsluiten duurt 3 seconden...