ICIDU Wireless Gigabit Router 300N Review

Kensy 29 oktober 2012, laatste update op 29 oktober 2012, 1.501 views

ICIDU Wireless Gigabit Router 300N

Pluspunten

• WiFi signaal in een appartement van 55m2 met overal beton is het echt super!
  • Veel opties en een duidelijk menu als eenmaal ingelogd word op de router
  • Word niet warm
  • 3 (verstelbare) antennes
  • Design (gewoon mooi en strak)
  • USB

Minpunten

• 300mbit WiFi heelaas geen 450. Maar voor die prijs mag er zeker niet geklaagd worden.
  • Het enige wat in de verpakking zit is de router en de adapter. Dus geen poes pas zoals kabeltjes etc. Sommige mensen zien dit uiteraard als een pluspunt.
  • Als de router aan de muur opgehangen is schijnen de lampjes naar beneden. Voordeel is dan wel, geen knipperende lampjes die de kamer in schijnen.

Beheerbaarheid Score: 5
WLAN-bereik Score: 5
Ik heb deze router nu sinds een aantal dagen. Het instellen van de router was niet eens nodig. Hij pakte automatisch mijn signaal op en verbond mij via het internet. Standaard om de allereerste keer in te loggen op de router had ik de PIN code nodig die achterop de router stond vermeld. Er zijn erg veel instellingen die gedaan konden worden, zoveel zelfs dat ik nog geen tijd heb gevonden om ze allemaal eens rustig te bekijken.

Heb jij ook een ICIDU Wireless Gigabit Router 300N?

Kan je mss eens testen hoe snel je een bestand kan kopieren naar een USB harddisk die je op de router aansluit?
Liefst door een laptop of pc via netwerkkabel aan te sluiten om te voorkomen dat het wifi signaal de resultaten vertroebelt. De meeste routers met een USB poort ondersteunen een heel lage snelheid (1 MB/s) of een wat hogere (5MB/s) waarmee je wel 720P kan kijken maar geen hoge kwaliteit 1080p streams.