Epson Stylus Office BX935FWD Review

solid67 28 oktober 2012, 236 views

Epson Stylus Office BX935FWD

Pluspunten

• Nette machine om te zien. Veel mogelijkheden. Goede bediening. Werkt prima draadloos. Voor kleine hoeveelheden prima geschikt. print kwaliteit goed. Werkt prima met Mac OSX en IOS

Minpunten

• Inkt gaat snel voor mijn gevoel (maar kan moeilijk vergelijken)
  • Na (her)installeren patronen duurt het lang voor de inkt "geladen" is.
  • Gevoelig voor refill?

Inktverbruik Score: 2
Afdruksnelheid Score: 3
Afdrukkwaliteit Score: 4
Drivers en stabiliteit Score: 4
Ik gebruik de printer voor kantoor aan huis. Hiervoor had ik een HP color laserjet 3500. De cartridges waren erg duur daarvan en ik gebruik de printer niet erg intensief. Na veel lezen besloten eens te gaan voor een office inktjet. Het werd de BX935FWD.
De print snelheid is best OK. Maar ik was wel verwend door de laserprinter die dikke pakken wanneer nodig inlaad en er achter elkaar uitspuugt. Dus voor mij viel de snelheid tegen.

Voor een enkel bestand is het zeer zeker OK je kan de kwaliteit bijstellen. Hogere kwaliteit is lagere snelheid.

Wat erg hard ging is de inkt. Ook hier eraan denken dat ik vanaf een laserprinter kom met grote cartridges. Voor mijn gevoel vlogen de patronen erdoorheen...

Toen gezocht naar een oplossing. Refill set van octopus.de besteld. Dat ging eerst prima. Sinds enige weken komt er steeds na standby een foutmelding dat een van de patronen niet herkend wordt. Moet ik ze eruit halen en opnieuw inklikken wachten tot inkt "geladen" is en dan gaat het weer.

Gedoe... Octopus.de reageert met "dat zijn de gebruikelijke gevoeligheidsproblemen met Epson." Advies: terug naar originele patronen. Daar ben ik nog niet mee uitgepraat.

Heb jij ook een Epson Stylus Office BX935FWD?