Sitecom Homeplug 500 Mbps Plus Socket Dualpack Review

Mystery-X 28 oktober 2012, 4.974 views

Sitecom Homeplug 500 Mbps Plus Socket Dualpack

Pluspunten

• Je verliest geen stopcontact door de ingebouwde socket.
  • Stroom besparing door standby functie.

Minpunten

• Vrij omslachtig om in te stellen.
  • Setup software niet te vinden op hun website.
  • Lawaai tijdens standby.

Beheerbaarheid Score: 2
Wegens uitbreiding van netwerk naar de tv voor streaming heb ik deze powerline aangeschaf. Deze set moet eerst via software op elkaar afgesteld worden, out of the box werkt deze dus niet meteen.

Dag 1 : Na installatie van de software (die je trouwens enkel op hun bijgeleverde cd vind) plug ik de master en slave in het stopcontact. Bij het inpluggen van de 2e adapter geeft deze onmiddelijk kortsluiting.

Dag 2 : Nieuwe set gaan halen in de winkel. Deze keer set laten testen door de winkel voor alleer deze thuis in te pluggen. Gelukkig ging het deze keer wel allemaal goed. Na wat prutsen met het linken van de adapters werkt deze set deze keer wel goed, snelheid volgens de software 188Mbit/s. Let wel op dat je de meegeleverde keys op de adapters in hoofdletters ingeeft of je hebt zoals ik terug wat extra vloek werk om alles terug te kunnen resetten.

Tot op heden :
Alles werkt gelukkig nog maar ik ondervind toch wel paar minpuntjes.
1. Blijkbaar staat er een standby functie op deze adapters en gaan ze bij geen netwerk activiteit in standby. Dit wordt aangeduid met een rode led. Nu meestal betekenen rode leds ipv groene dat er iets fout is, dus was er terug even paniek.
In de handleiding was hier dan ook niets van terug te vinden.
2. Tijdens de standby modus maken mijn adaptors een storend piepend geluid, je kan het best vergelijken met de oude 56k modems als deze inbelden.

Heb jij ook een Sitecom Homeplug 500 Mbps Plus Socket Dualpack?

Dan kan echt niet goed zijn hoor. Beide maken dat geluid? Heb je ze op geaarde stopcontacten zitten?
Ze zitten beide op een geaard stopcontact (ale mag ik toch hopen want is huur appartement, heb de stopcontacten nu niet echt open gedaan).
Enkel het gene dat in standby gaat maakt dit geluid (die aan de tv), de gene verbonden met de router gaat nooit in standby omdat de router 24/24 aan blijft.
Het geluid stopt wel onmiddelijk als de tv aan gaat, dus is echt de standby modus die de oorzaak is.