Meizu M6 MiniPlayer 4GB Review

jdm8 27 februari 2008, laatste update op 27 februari 2008, 1.114 views

Meizu M6 MiniPlayer 4GB

Pluspunten

• features
  • bijgeleverde accesoires
  • prijs
  • kwaliteit
  • instelmogelijkheden

Minpunten

• eigenlijk geen belangrijke minpunten

Geluidskwaliteit Score: 5
Waarom deze Meizu M6?
Ik kwam toevallig op het Meizu forum. twee dagen daarna liet ik mijn sony NW-A3000 voor de derde keer van de trap vallen wat het beeldscherm niet overleefde (die na een volleybal al niet meer perfect werkte). Ik wou absoluut geen Ipod omdat iedereen er al een heeft maar wel een mp3 speler met ongeveer dezelfde functionaliteiten. Na een paar positieve reviews gelezen te hebben was ik helemaal overtuigd en heb ik hem maar direct besteld bij mp3 shop.nl.

Uitpakken
De M6 zat in een klein wit doosje (137x137x41mm) met daarin met de speler mooi zichtbaar door een plastic soort van raampje in het karton. screenprotectors waren er al door een chineesje op geplakt, verder zaten er een paar aardig goede oordopjes in (niks voor audiofielen, maar ik ben al tevreden met dopjes van 10 euro), een cdtje met drivers en een video-omzetprogrammatje, draagzakje en zelfs een schoonmaakdoekje. dat had ik niet verwacht van een goedkoop chinees merk, super dus. owja, ook nog een Łber lelijk grijs mini usb kabeltje om op te laden.

de speler zelf
Na een tijdje opladen (mijn oude sony usb adapter gebruikt, dat was het enige wat ontbrak bij de meegeleverde accesoires) kon ik hem eindelijk gebruiken, Paar liedjes en een film er op gezet. Daar is geen aparte softwarevoor nodig. Gewoon slepen en pleuren, dus je kunt er ook bij andere mensen muziek op zetten. en opstarten maar. het nadeel is wel dat hij eerst de libary up moet daten nadat je er nieuwe muziek op zet ;(. dat is dan wel weer een nadeel van zonder software muziek er op zetten. Maar toen het updaten eindelijk voorbij was, was het genieten. Wat een geluidskwaliteit en de film, super helder. Dat had ik ondanks de positieve reviews niet verwacht van zo'n goedkope chinese "nep" mp3 speler. Net zo goed als mn oude sony. Je kunt super veel instellen om het geluid precies naar jouw wens in te maken. Het touchgeval was trouwens wel even wennen. Hij is redelijk gevoelig en ook de hele menu interface was wat minder intuitief als m'n sony. Mijn vrienden kunnen er dan ook helemaal niet mee omgaan. Maar na een dagje was het wel gewend. Er zit een ingebouwde microfoon in die verbazingwekkend duidelijk is (handig als je geen zin hebt om op te letten tijdens geschiedenis ) en een FM radio (uitzendingen zijn op te nemen). Een groot pluspunt is dat je veel dingen kan instellen, waaronder de achtergrond.

Zijn er dan helemaal geen nadelen?

Helaas wel, maarja, niks is perfect ;) gelukkig zijn alle problemen wel overkoombaar. het eerste wat me opviel was dat het updaten niet echt makkelijk is. nadat ik eindelijk de updates gevonden had en met 6kb/s gedownload had bleek dat ik de verkeerde gedownload had (links op de site stonden omgedraaid). er zijn namelijk 2, en nu zelfs 3 verschillende versies M6. SP (die ik heb), TP en de dunnere SL. helaas kwam ik er pas achter dat het de verkeerde wan nadat mijn Meizu geen beeld meer gaf :( . na veel gedoe is het me uiteindelijk wel gelukt weer de goede er op te krijgen. Het hele downloaden van nieuwe firmware werkt soms nogal amateuristisch naar mijn mening (3 keer voor elkaar gekregen de verkeerde te downloaden) maar als je het enemaal gedownload hebt werkt het updaten makkelijk. (gewoon een bestandje naar je speler slepen, opnieuw opstarten en een eeuwigheid wachten)

Verder komen er snel krassen op als je geen screenprotector hebt. Tijdens een vakantie in Frankrijk ging eentje er af en nu zit het scherm vol krassen. Gelukkig zijn ze niet hinderlijk voor het beeld (op eentje na) en zie je ze alleen bij een bepaalde hoek.

Het laatste minpuntje wat ik kan bedenken is dat de radio-ontvangst niet zo goed is (doh) ik kan met een beetje geluk een of twee zenders ontvangen. maar dit ligt ook aan de rediouitzendingen hier, want toen ik in ItaliŽ op vakantie was (werkweerk van school O-) ) kon ik tussen de bergen, in de buurt van Rome op de camping talloze zenders kraakhelder ontvangen (helaas hebben die italianen geen muzieksmaak misschien draaiden ze toevallig alleen die avond maar slechte muziek 8)7).

Conclusie: het is echt een super goede mp3 speler met talloze functies voor weinig geld. En hij lijkt nog op een Ipod ook. Dus laat je niet misleiden door het feit dat hij chinees is en een beetje fake Ipod is, want de Meizu M6 is heel wat anders als de gemiddelde blokker namaak mp3 speler :)

Ik zal er een paar foto's bij doen zodra ik mn camera terug gevonden heb omfg wat is dat ding smerig :o

edit nummer zo veel: shitload aan hoofdletters toegevoegd, veel grammaticale fouten en nog een hele stapel tikfoutjes verbeterd

Heb jij ook een Meizu M6 MiniPlayer 4GB?

Redelijk goede review!

Pleur er anders alvast een plaatje van internet af bij ;) Verder kun je misschien nog een keer nalezen voor typfouten (ik zag er een paar) en misschien linken naar het GoT draadje over deze speler ;)

Naast die dingen, duidelijk en goed onderbowud!
Ik heb ondertussen al 4 keer geŽdit vanwege typfouten ;) spelling is gewoon niet mijn sterkste kant ;( en had er ook een link naartoe, maar weet nog niet hoe je netjes een link kunt maken ipv een hele regel vol URL (ben nogal nieuw hier O-) )

[Reactie gewijzigd door jdm8 op 27 februari 2008 15:31]

haal dat van die italianen maar weg ;) ze luisteren over het algemeen dezelfde amerikaanse hits als hier, en dat mag ik weten, ik luister elke dag italiaanse radio :D
is afhankelijk van de radiostations logischerwijze, maar dat geldt hier ook.. stel je voor dat amerikanen hier alleen radio emmercompascuum te horen krijgen dan zeggen ze ook wel dat nederlanders geen smaak hebben :P
soory, het is offtopic alleen niet een terecht opmerking
Ik vind het een keurige review, mss moet je iets minder smiley's gebruiken dan komt het allemaal wat volwassener over
Ik ben dan ook nog niet volwassen ;) Maar ik vond zelf ook al dat er te veel in stonden, kan alleen niet kiezen welke ik er uit zal halen
zo'n klein stukje tekst 3 max, haal de rest weg en dan is het goed

edit: beter zo!