Procase CP5677-B Review

_Eend_ 26 oktober 2012, 176 views

Procase CP5677-B

Pluspunten

• Goedkoop
  • Degelijk
  • Makkelijk op te hangen

Minpunten

• Enorme hoeveelheid schroefjes voor zo'n klein kastje
  • Slechte kwaliteit casefans
  • De enige LED op de kast is extreem fel.

Dit is gewoon een doodsimpel, degelijk en functioneel kastje. Ik heb hier mijn m0n0wall machine ingebouwd, Dit is echt zo'n kast waar je je hardware inbouwt en dan niet meer aanraakt totdat ie kapot is. Dit komt ook door de enorme hoeveelheid schroefjes die erin zit. Om de kast open te krijgen moet je een stuk of 6-7 schroefjes verwijderen. Gelukkig heb je aan de binnenkant niet zoveel schroefjes.

Een echt Built-and-Forget kastje dus.

Bij de kast zit een powerbrick, die je op de kast aansluit. De aansluiting komt uit op een converter of zoiets uitkomt. Pal naast deze converter zitten de twee 40mm. fans. Het zijn niet de stilste fans, en ze zijn evenmin van goede kwaliteit. Ondanks dat ze op het moederbord zijn aangesloten en de instellingen in het BIOS goed staan blijven ze op een constant toerental draaien.

Na een paar maanden begonnen de 40mm fans al een beetje af te takelen. Ik hoorde steeds vaker dat een van de fans een beetje lawaai maakte. Totdat op een gegeven moment het lawaai niet meer stopte. Midden in de nacht... Dat is best balen. zeker als je van de shop de hele kast op moet sturen en je hem een week kwijt bent. Ik heb na een week de kast en twee nieuwe fans teruggekregen. Nu, 2 of 3 maanden later begint een van de fans weer dezelfde kuren te vertonen, ik ga het straks maar zonder fans proberen.. Hierdoor geef ik hem voor bouwkwaliteit het oordeel 'slecht'. Afgezien van de fans is de bouwkwaliteit 'goed'.

Voor de rest heb ik weinig aanmerkingen op het kastje: hij zit zoals ik al zei degelijk in elkaar. Een ander nadeeltje is dat de power led wel extreem fel is. Dit kastje staat ver weggestopt in mijn audiokast, maar ik heb de powerled uit moeten schakelen. In het donker scheen er een blauwe gloed door mijn huiskamer heen.

Heb jij ook een Procase CP5677-B?

Even een kleine update: de nieuwe fans hebben een paar uur wat lawaai gemaakt in de dagen voordat ik de review schreef. maar het geluidsniveau is sindsdien beperkt gebleven. Ze zijn nog steeds wat luidruchtig, maar dat is normaal bij 40mm. fans.
Waarom koop je dan geen losse casefans er bij? (bijv. van noiseblocker, ook 40mm). Stiller en betere kwaliteit.
Meeste kasten worden geleverd met slechte ventilatoren.
Uit luiheid doe ik dat niet, het is een gepruts om twee van die fans erin te bouwen. Beide fans zijn op 1 connector aangesloten (zie foto: http://i.imgur.com/zsfLG.jpg)

Edit: volgens de specs (http://www.coolcox.com/products/dcfan/standardfan4010.asp) verplaatst de T&T 4010L12S 4.2 CFM

Om gepruts te voorkomen wil ik er dan 1 hebben, maar dat lijkt me lastig.. De weinige fans die zoveel lucht verplaatsen zijn 40x40x20. De huidige fans zijn 40x40x10

[Reactie gewijzigd door _Eend_ op 4 januari 2013 17:26]