Intenso Memory Center 3.5" USB 3.0 3TB Zwart Review

R-P 25 oktober 2012, laatste update op 26 oktober 2012, 9.915 views

Intenso Memory Center 3.5" USB 3.0 3TB Zwart

Pluspunten

• Goedkoop.

Minpunten

• Hij schakelt niet uit wanneer de mediaplayer uitschakelt!!! En als ik de mediaplayer weer inschakel, ziet deze de schijf vervolgens soms niet. Zeer vreemd en lastig. Probeer nog uit te vinden of dit een 'feature' is, maar ik ben er niet blij mee. (A.C.Ryan mini HD2, die icm. een 1.5TB Story Station en allerlei 2.5"USB drives nooit dit soort problemen oplevert).
  • Edit: volgens internet zou hij na 5 minuten uitschakelen: dit gebeurt dus niet bij mij! Verbruik in deze modus is 2.5W, na echt uitschakelen 0.0 tot 0.1W (laagste meetresolutie van mijn wattagemeter, je meet dan dus alleen het verbruik van de ongebruikte/onbelaste schakelende voeding).

Deze schijf uit Duitsland laten komen voor 119 euro. Prijs was destijds veruit de beste voor een externe 3TB schijf. Doet netjes wat hij moet doen al kan ik de USB3 functionaliteit niet beoordelen: verder geen apparatuur met USB3.

Heb jij ook een Intenso Memory Center 3.5" USB 3.0 3TB Zwart?

Ondanks je minpunten, geef je de schijf toch een vrij hoge score. Als ik alleen af zou gaan op de aantal sterren die deze schijf van je krijgt, dan zou ik hem bijna kopen. Kijk ik naar je beoordeling en dat je aangeeft dat de schijf regelmatig niet herkend word etc, dan krijg je weer een heel ander beeld.

http://www.intenso.de/pro...ie=29&&produkt=1318595418 Hier wellicht de driver downloaden, zodat de standby wel werkt?
Zit wat in, in je kritiek.
Ik heb dit eerst met de verkoper opgenomen, maar die steken geen poot uit. Net Intenso geschreven met mijn klacht. Mocht daar iets uitkomen, dan meld ik het.
Voor de rest ben ik dusdanig blij met de prijs dat ik dit probleem op de koop toe neem, heb wel een relais van 5V liggen om domweg de spanning eraf te gooien als de Media-player uit gaat.
Wat voor interne schijf herbergt deze drive?
Seagate of WD? (of ander merk?)

Op de site staan specs met 85/75MB/s voor lezen/schrijven, maar ik lees op Duitse review-sites snelheden van 145 en 120MB/s voor lezen/schrijven.

Kun je wellicht wat grafiekjes plaatsen, na wat testjes? Bij voorbaat dank! :)
Ik heb geen USB3, dus ik zou deze tests niet uit kunnen voeren zelfs als ik al zou weten hoe ik dit het beste aan zou kunnen pakken...
Kan ik het merk uitlezen met software? Zal binnenkort eens kijken of er op Hiren's boot CD iets staat waar ik dit mee uit kan lezen. De behuizing is dichtgeklikt en nadat ik een soortgelijke 2.5" behuizing had opengepriegeld (en licht heb beschadigd) om uit te vinden dat daar een 12mm i.p.v. een 9.5mm hoge schijf inzat (die dus niet in mijn laptop past), heb ik besloten dat niet meer te doen... :)
Edit: ST3000DM001 volgens Crystal disk info 4.1.3: dit zou dan een Seagate Barracuda zijn volgens Google.

Overigens heeft Intenso (of Duitste importeur) gereageerd en bevestigd dat dit het normale gedrag van de schijf is. Mijn reactie met een nette scheldkannonade over de absurditeit hiervan ben ik wel aan begonnen maar heb ik niet meer verstuurd...