Logitech G35 Gaming Headset Review

Ircghost 24 oktober 2012, 4.916 views

Logitech G35 Gaming Headset

Pluspunten

• Sterk koord
  • Goede opname microfoon

Minpunten

• Koord krult snel
  • Microfoon wordt snel lam
  • Rubber van headset sluit niet goed
  • Muziek bij hoge tonen niet getrouw

Features Score: 4
Opnamekwaliteit Score: 5
Ik was op zoek naar een volledige headset, eentje waarbij in ieder geval een complete over-ear functie aanwezig was. Na wat zoekwerk kwam ik bij deze uit.
Ik gebruik de headset best veel, meerdere keren per week voor aansluitende uren. Er vielen mij een paar zaken op waardoor het mij handig leek deze te melden in een review.

koord
Het koord is verstevigd met een hard-stoffen omhulsel, dit zie je vaker bij Logitech producten en beschermd erg goed. Het heeft alleen de nare eigenschap om erg te gaan krullen en zichzelf daarmee onder spanning te zetten. Wanneer de bocht te krap wordt kan het zijn eigen stof gaan beschadigen, dit heb ik ookal eerder ervaren bij Logitech muizen. Verder is het koord wel lekker lang en heb je dus veel bewegingsvrijheid.

Microfoon
Deze is van goede kwaliteit, hij heeft een goede oppikfunctie. Wanneer je er dichtbij bent pakt hij alleen jouw gesprek op maar wanneer je deze op je bureau legt en meerdere mensen laat praten pakt hij gewoon het hele gesprek mee. Wat mij echter tegenviel is dat na ongeveer een jaar aan gebruik de microfoon lam is geworden, hij kan dus nu alleen maar helemaal naar boven of uitgeklapt staan, er tussen in werkt niet meer. Terwijl ik wel een voorzichtige gebruiker ben.

Power Buttons
De powerbuttons zijn enigzins gelimiteerd tot een bepaalde hoeveelheid programma's, al heb ik laatst begrepen dat er een update was uitgebracht welke het vergroot. Het is echter jammer dat die update 2 jaar heeft geduurd. Verder zijn ze makkelijk in te drukken en goed te onderscheiden van elkaar. Ook de mute microfoon knop is handig.

Band
Dit is het enige onderdeel waar ik echt niet over te spreken ben, de band floept bij mij vaak uit het omhulsel. Hij valt er nooit echt uit, maar de randen slutien niet lekker aan waardoor het zitgemak toch minder is. Ik ben veel bezig om het rubber weer op zijn plaats te stoppen. Wel zijn er 3 verschillende soorten (in grootte) geleverd.

Geluid
De 7.1 en 5.1 functie hebben een makkelijke switch op de headset, het geluidsverschil is goed merkbaar en in sommige games haal ik daar echt mijn voordeel uit. Het geluid veranderd echter ook drastisch en ik ben daar niet echt over te spreken, bij het luisteren naar muziek in Itunes klinkt het niet mooi met 7.1. Verder vind ik dat het geluid wat meer gefocussed is op de lagere toonhoogtes, nu sluit dat wel aan bij mijn muziek stijl.. maar het is niet geschikt voor de echte audiofielen.

Al met al is het een prima apperaat die makkelijk te dragen is voor vele uren en die zorgt voor een goede afsluiting van je omgeving.

Heb jij ook een Logitech G35 Gaming Headset?

2.0 audio moet je ook niet willen projecteren over 7.1, net zo min als dat je dolby prologic moet aanzetten op je receiver als je naar stereo muziek wil luisteren, daar is het niet voor bedoeld.
Fair enough, daar stond ik destijds niet bij stil denk ik!