AMD A10-5800K Boxed Review

A2I 19 oktober 2012, laatste update op 20 november 2012, 7.413 views

AMD A10-5800K Boxed

Pluspunten

• Overclokken gaat automatisch te makkelijk snel ism de F2A85-M Pro setup.
  • Koeling is goed ! Geen extra kapriolen nodig. En er zit wel een hele simpele koeler op, maar effectief dus ! ook naar 4,3Ghz easy do'able.
  • Virtu MVP met een extra kaart erbij werkt prima !
  • Force Graphics GPU Mem size 2GB met Asus F2A85-M Pro

Minpunten

• Voelt wat sloppy aan tov van een A6-3650, het multietasken reageerd echter wel voldoende, in die zin dat het niet merkbaar trager wordt.
  • Een 3.8Ghz A10-5800K (niet echte 4cpu core (2)Dualcore +2virtuGPU plaform? tov van een AMD A6-3650 2,6Ghz Stock Quadcore geen echte winst haalbaar! except de video maar dat spreekt voorzich.
  • AMD Quick Stream Technology: Slaat vast pc reboot, is niet meer mogenlijk adapter aan uitzetten netwerk werkt ook niet, syteem freezed op netwerk acces/adapter. Alles werkt maar netwerk hangt je pc er compleet aan op, mogelijk buggy dus. netwerk adapter usage: Network Card: RealTek Semiconductor RTL8168/8111 PCI-E Gigabit Ethernet NIC. Vooral in Utorrent highspeed = Inet connectie killing, Pc will not recover win7 x64. Solution hardreset power off/on Software network adapter will not respond.

Ben deze config gaan proberen ten koste van een A6-3650 Met A75 Chipset Moederbordje, Het resultaat ligt echter erg dicht bij elkaar, wat het uiteindelijke verschil is zit hem zoals je eigenlijk overal kunt lezen in de video performance, ook merk ik in win7 64x setup door het vele multietasken heen dat het cpu usage gebruik hoger staat dan met een A6-3650 waar die nooit echt boven 20% geraakt zie je de A10-5800K continu tegen de 50% aan tikken. (nosediveing!CPU)

Waarbij de echte winst gaat na de gpu is dat echt zichtbaar als je een video kaart erbij prikt in mijn geval had ik nog een 6850 liggen met de Virtu Mvp software en OC naar 4300Mhz met de Asus F2A85-M Pro wat me echter tegenvalt van het moederboard is dat de Dual mode setup screen alleen draait met de vga en HDMI poort, HDMI + DVI kreeg ik niet aan de gang. En zou het volgens de specs wel moeten werken, dat deed het dus niet. Mijn vraag dus echter aan ieder die dit naleest; "Misschien dat iemand die deze review leest, graag even een reactie te kunnen plaatsen hierover en dus dezelfde specs aangeschaft heeft wat betreft het Asus F2A85-M Pro board dit zou kunnen vermelden of het op andere moederboarden ook zo is ! Dus geen werkende DVI+HDMI Dualscreen op Asus F2A85-M Pro ism A10-5800K bvd. Misschien een biosbugg ? VGA+HDMI wel dus...
ps. Met een extra kaart heb je er geen last van, maar dit zou het moederboard ism met de CPU A10-5800K dus moeten kunnen DVI+HDMI op de Asus F295-M Pro dus voorals nog NIET.

Ik heb deze setup dus staan in dual screen Virtu MVP config een 22Inch samsung Syncmaster 2232BW LCD (1680*1050) en een 42" Philips LCD/TV op resolutie van (1920*1080).

3Dmark Vantage vs een A3650 16GB mem setup
A10-5800K (OC 4,3GHZ) + 7660D (512MB): 4781 3DMarkVant CPU 9255
A3650 Stock on board GPU (HD6570) : 6109 3DMarkVant CPU 8373

A10-5800K (OC 4,2GHZ) + 6850 Virtu MVP :13997 3DMarkV CPU 8917

A10-5800K (OC 4,3GHZ) + 6850none vMVP:11994 3DMarkV CPU 8627
A3650 Stock in samenwerking ATI 6850HD: 10387 3DMark06 CPU8455

3Dmark 06 vs een A3650 16GB mem setup

A10-5800K + Vitru MVP + OC 6850HD:15515 3DMark06 (OC 4,3GHZ)
A3650 in samenwerking ATI 6850HD: 13810 3DMark06 (2,6Ghz norm clock)
A3650 on board GPU (HD6570) : 7996 3DMark06 (2,6Ghz norm clock)

3dmark.com/3dmv/4362290

Heb jij ook een AMD A10-5800K Boxed?

Hoi, benedictuz

..Das de technologica, complete management functies zijn opgesteld hiervoor om het voor een doorsnee consument leesbaar te maken.

Je moet het zo lezen dat iemand iets on the fly neerzet. Het is dus geen: "Ik kreeg een mooie doos binnen via TNT post en die was mooi op tijd, ik draaide de schroefjes mooi vast in mijn desktop toren."

Waarna ik de stekker in het stopcontact verhaal deed !

Je kunt beter interpunctueren dat mijn huisstijl niet jouw leesmanier is, of eraan afzien dat het globale verhaal uitkomt op een paar minpunten en pluspunten.

Het is maar een hint voor alle OC tech geeks om te zien dat op FM2 geen GHZ de klok slaat maar Virtu MVP.

Maargoed, dat hoef je inderdaad niet te kunnen lezen, das ook een skill iets niet kunnen lezen....

groet.
Niemand hier verwacht dat je een voor de doorsnee consument leesbaar 'computertotaal'-artikel schrijft. Dat is ook helemaal niet nodig op Tweakers. Het punt van jouw review is dat ik, en aan de reacties te zien ook anderen, vaak simpelweg niet snappen wat je wil zeggen. Dan kun je wel zeggen dat jouw schrijfstijl wel een beetje anders zou zijn, maar wanneer 4 van de 5 reacties die feedback geven dan zou je natuurlijk ook kunnen denken dat er inderdaad iets mis is met die schrijfstijl.

Je review lijkt op een verzameling compleet ongestructureerde notities uit een kladblok. Dat is niet alleen onprettig om te lezen, maar vaak ook werkelijk onbegrijpbaar voor mensen die niet jouw exacte gedachtengang volgen. Ik waardeer het enorm als mensen reviews schrijven, dus in ieder geval bedankt voor je moeite. Realiseer je echter wel dat de kritiek die mensen op je schrijfstijl hebben echt niet komt doordat je niet zegt dat je de doos ontvangt en de schroefjes vastdraait.
Als jij nu eens researched dat de "Ik snap er geen hol van reacties komen van Jan met de boerenfluit aan de zijlijn, "Zij die zelf nog nooit een review geschreven hebben" Zou je verwachten dat je eruit pikt wat nuttig is de + en de minnen en de benchmarks hebben zero TEXT nodig om te begrijpen wat het stukje inhoud, ENOUGH said."

De rest zal me een reet roesten.
Denken en weten zijn twee verschillende dingen.

Deze review is geen denk je dat? Maar een zie en weet, toevoeging.

De groeten. AMD gespuis.

ps. DE toevoeging zegt, STEL EEN VRAAG ALS JE DIE HEBT!

cq. KRIJG EEN ANTWOORD en be Surprised !

Nou, dat was moeilijk, ikschrijf review on the fly a. omdat ik er geen bakken geld voor krijg en b. Zij die hun AMD achtergrond gebruiken kunnen eruit halen wat ze nodig hebben.
Daarnaast beschik ik nog al eens over de nieuwste items, en niet om de 5 jaar een nieuwe pc upgrade, en zanikken op een review nee die zullen in dit stuk niets wijzer worden.

Wat wil je nog meer. (Stel een vraag over het product easy enough.)

[Reactie gewijzigd door A2I op 3 november 2012 12:13]

Tijd voor een digitale prullenbak op Tweakers. ;)
Het is niet zozeer dat we niet waarderen dat je een review schrijft, maar vooral dat deze zo incoherent in elkaar steekt dat er in zijn huidige vorm geen tweaker is die er wat aan heeft; kijk naar de score die je review behaald heeft. Je zinnen zitten zo incoherent in elkaar dat ik nog steeds niet snap wat je ermee bedoelt.
Ook je verdediging tov de andere tweakers die dit opmerken neemt geen andere vorm aan dan die van 'verbale diarree' en lijkt weinig blijk te geven van verstand van zaken, eerder van iemand die bij de minste vorm van kritiek als een wildeman om zich heen slaat.
Ik snap dat dit bericht overkomt alsof ik je bij de grond toe af probeer te maken, maar ik probeer je alleen in te laten zien dat je op deze manier niet serieus genomen zult worden. Je kunt nu proberen een paar beledigingen terug te slingeren, te claimen dat ik niet weet waar ik het over heb of een aantal nog onbegrijpelijkere en misplaatste anglicismen in je antwoord vermengen (zoals je bij de tweakers voor mij hebt gedaan) maar dan ga je voorbij aan het goedbedoelde advies dat we je proberen te geven. Het internet is een vijandige plaats, maar tweakers.net is een van de vriendelijkste en verstandigste communities die ik er heb kunnen vinden, en je zou er goed aan doen het advies van mijn medetweakers ter harte te nemen.
Quote: "Blitzkrieg_Bob heeft nog geen producten beoordeeld of reviews geschreven."

De beste stuurlui staan aan wal, isnt it.

Kan nog wel tachtig aan tweak reacties ontvangen, maar wat deed jij 13 jaar geleden?

Precies dat is nu het verschil tussen een review in tech jargon of een sterretjes reviewer. (Who gives a dahm.)

Daarnaast is onbegrip meer een regel dan een link aanklikken die er tussen staat met benchmarks, één onwaarschijnlijk zeer moeilijk perspectief.

Maargoed je mag er ook nog 10 jaar over doen hoor, waar je ogen op vallen valt mijn uitleg bij niet tech nerd jargon tweakers fout? Misschien zeg ik iets waar je geen verstand van hebt. (Dat komt als je net een blauwe maandag, dingen vergelijkt.)

De groeten. |:(
Bedankt voor het bevestigen van alles wat ik net zei.
Hier: http://www.anandtech.com/bench/Product/675?vs=403
wordt daar anders over geoordeeld.
Zoals te zien is zit er wel degelijk een behoorlijk prestatieverschil tussen beide APU's.
De balkjes lijken uiteen te lopen, echter zeggen de getallen, cq opgeschreven waardes het stukje wat hier wordt vergeleken een 3,8Ghz cpu vs een 2,6Ghz cpu, daar zou je toch een behoorlijke rip score meer verwachten. Blijkbaar dus niet. Ja de graphics is de score niet de cpu. 2K waar je op zijn minsts tussen de 6K en 8K winst zou verwachten op een CPU die 1,2Ghz hoger standaard geclocked staat en ook nog eens automatisch zichzelf overboost(clocked) na 4Ghz. Je ziet eigenlijk een GPU 7660D vs een 6530D pure GPU score. waarbij die CPU clock verhouding dus kennelijk onder de toonbank qua scores vedwijnt(/?) het lijkt, blijkt, of schijnt dus geen echte Quad-core CPU te zijn maar een vertroebeling. En dat zegt de benchscore dus ook een GPU score wat duidelijk het verschil maakt is born in de A10-5800K.

TOEGEVOEGD: Voordat je whatever denkt, gebruik je verstand maar eens en vergelijk je chart met een AMD A8-3850. Daarbij zul je denken een qua hogere techniek (iets nieuws) te kopen, cq hebben in de A10-5800K (dat zou je denken / verwachten) terwijl bv.(doe es gek!) de A8-3850 vergelijkt met de ook nog eens nieuwe FM2 socket A10-5800K begint toch echt het verwachtingspatroon te verbleken en tot niets meer dan hardware op een hogere clock wat slechter presteert af te leveren ? :*)

Simpel versie in woorden: Als je dus een A6-3650 in de zelfde GHZ in handen zou hebben tov de A10-5800K waarbij boven omschreven de A8 dus al veel te dicht qua score dichtbij komt, zou je kunnen denken verkoopt men niet iets nieuws in het zelfde pakketje? Anders gezegd de verbetering is niet zichtbaar. Thats my point. Je koopt iets nieuws maar het brengt niets nieuws.

[Reactie gewijzigd door A2I op 15 november 2012 12:51]

Joh, het is gewoon net als de FX serie een cpu met modules, 2 integer core die verder alles delen. http://www.techradar.com/...3125/review#specification
Hij scoort dan ook net zo "geweldig" als de FX-4170 }>
Gaming performance (with discrete HD 7970)
Metro 2033: Frames per second: Higher is better
AMD A10 5800K: 31
AMD FX 4170: 29

Gaming performance (with discrete HD 7970)
DiRT Showdown: Frames per second: Higher is better
AMD A10 5800K: 31
AMD FX 4170: 29

oww, iets sneller, dankzei de hogere klok.
Ik ga niet zeuren over spelling maar je interpunctie (of het gebrek hieraan) maakt je verhaal echt compleet onleesbaar....
Ik wou al niks zeggen O-O...

De review is wel goed, maar lezen is erg moeilijk.
Om gebruik te kunnen maken van de AMD Dual Graphics, kun je hooguit gebruik maken van de Radeon 6670. De Radeon 6850 van jou wordt niet door de GPU van de processor ondersteunt en zal het dus zonder de hulp van de GPU van de processor moeten doen. (Bron: website AMD)
Hoi smidtak, de AMD A10-5800K heeft een 7660D.

Je ziet aan de score van 3dmark dat er andere scores uitkomen en ook wordt gedetecteerd dat Virtu mvp actief is.

Meestal werken lagere kaarten dus wel met een APU/GPU zoals je ziet en een hogere dan de APU niet die draait weer alleen logisch lijkt mij want dat zou de boel alleen maar vertragen.

groet.

Zie de added picture in review Virtu mvp.

ik denk dat je je vergist met de andere AMD(A3650).
Onleesbaar stuk, zonder punten en comma's. "Overclokken gaat automatisch te makkelijk snel ism de F2A85-M Pro setup" . Gaat het nou makkelijk, of automatisch, of snel (behaal je enorme snelheidswinsten), welke setup? Snap er werkelijk geen hout van.
Er komt geen hout aan te pas. .
Waar gehakt wordt vallen spaanders... maar ik kan er ook geen gehakt van maken...

Wel een goed punt om te vergelijken met de '10 zijn kleinere broertje `6. Maar de schrijfstijl vind ik niet echt fijn om te lezen.

De cijfertjes van de benchmarks zeggen wel een en ander, maar vooral de persoonlijke ervaring zegt mij als potentieel geinteresseerde iets. En dat persoonlijke deel heb ik vrij slecht kunnen lezen.

Een review is goed, zeker als niemand anders dit nog heeft gedaan. Maar als het vervolgens slecht leesbaar is denk ik dat het deplank een beetje mis slaat.. om in termen van hout te blijven.
Een persoonlijke ervaring is nooit een duidelijk potentieel, dat wat een ander perfect vind kan door de ander compleet afgestompt worden, de cijfers blijven erbij dat het product puur scoort op de grafische betere apu, de cpu prestaties koop je vervolgens op FM2 alsof de FM1 socket gewoon de zoveelste socket is die geen enkele verbetering aanleverd. Misschien hangen we wel gewoon al te lang rond de 4Ghz zonder enige improvements is mijn persoonlijke ervaring.

Consumenten blijven melken met grafische verbeteringen, totdat de vervolgens, ook weer met de volgende heftig in bombarie aangekondigde grafische improvement weer word afgeroomd in cash & inkomen oud verhaaltje. En dat is ronduit borring DX9,DX10,DX11 allemaal ongevraagd blijkbaar een abbonnementje opgenomen(?), maar verbetering ho maar, vroeger was het pixel aimen nu tegenwoordig heet het ? Gamepad 3D 30FPS achteroverleunen met je 3dbril(?), waar leg je een waarde een prestatie gerichte score ? Of een super high glossy anti-aliassing mode waarbij een 3dubbele video kaart je ego streeld...

Om het stom te zeggen de grafische partij lijkt het melkboertje van de vooruitgang.

En dat is in 10 Jaar genomen een schandelijke vooruitgang. Waarbij we er steeds iets nieuws bij dienen te kopen, maar is dat eigenlijk wel zo ?

[Reactie gewijzigd door A2I op 27 november 2012 13:45]

Was op zoek bent naar info over de AMD A10-5800K.Kan het dan waarderen dat iemand de moeite doet een review te schrijven.
Wel vind ik het vermoeiend om te lezen; sluit me aan bij opmerkingen over interpunctie. Je schrijft het dan wel ont the fly, maar lezen gaat niet on the fly. Ook niet voor iemand die goed ingevoerd is in de materie.
Hoi, JanVan:

Het is volgens mij heel simpel, je bent op zoek naar info van de AMD A10-5800K, dat haal je eruit. (?) ( Benchmarks haal je er niet uit? Met interpunctie?)

Verder zeg je dat je goed ingevoerd bent in de materie, dit haal ik echter niet uit je profiel, ook niet uit je reply, zoals ook alle andere die blijven steken op de TEXT ! Het is geen essay geen column, en geen doorsnee consumenten review, over een item waar per schrijven op de datum, op internet amper info over was de A10-5800K A/G/CPU. Dus geschreven als in losse note's agreed. Mijn ambities in het schrijven van consumenten reviews zijn dan ook extreem laag. Ik pretendeer echter dat alle info eruit te halen valt. Zeker als je met hoge verwachtingen van een FM1 na een FM2 socket wilt, dan is eruit te halen dat je echter geen echte winst zult gaan behalen.

8)7
Kleine tip aan de reviewer: Laat de review in het vervolg voor wat het is en plaats alleen je benchmarkresultaten.

De tekst is compleet nutteloos (zoals je zelf eigenlijk ook al onderstreept).
Bedankt voor je review en de moeite die je neemt om mensen te beantwoorden.

Plaatjes zouden je review duidelijker en aantrekkelijker maken, en ik zou als voorbeeld een goede review pakken op tweakers.net om de layout van te gebruiken/recyclen.

Ik zoek een CPU om een goedkope mame pc van te bouwen, het lijkt er een prima cpu voor. Ik hoop dat er een tweaker is dit deze CPU hiervoor gebruikt en mijn kan vertellen hoe dat draait.

A2I als ik het commentaar lees, denk ik dat veel reakties goed bedoeld zijn, maar jij reageert erop alsof mensen je persoonlijk aanvallen. Het zou een stuk sympathieker overkomen (en een hoop aanvullende reakties schelen) als je opbouwende kritiek niet meteen zou afschieten.

Ik denk dat de meeste lezers echt wel je moeite waarderen, en het leuk/fijn/nuttig vinden dat je een review schrijft.

[Reactie gewijzigd door terracide op 16 mei 2013 07:48]

Ik gebruik de A10 in dual screen setup.

Op het moment met een losse GT640 nidia video kaart..

In een Raid-0 ssd setup + 16Gb internal ram + 6TB hdd's.

win7 64bit.

Games spelen + 1080p 720p tegelijkertijd (onafhankelijk dus) op het andere scherm (42") een film aansturen geen probleem.

Ik zie dus vooralsnog geen reden waarom men een snellere cpu zou kopen, muv. mensen met een te dikke portomonee.