Arctic Accelero S1 Review

gijssieh 22 februari 2008, 1.403 views

Arctic Accelero S1

Pluspunten

• 1. geen straaljager meer onder mijn bureau
  • 2. ziet er mooi uit
  • 3. lagere temperaturen
  • 4. prijs is prima
  • 5. bouwkwaliteit

Minpunten

• 1. verzendkosten zijn relatief hoog

Dit betreft Rev.2.

Geinstalleerd op POV 8800gt EXO. Ik had de videokaart drie dagen zonder de Accelero S1 en heb mijn pc regelmatig uitgezet vanwege het lawaai. Ik moet er niet aan denken dat die ventilator echt altijd aanstaat.

Installatie
Gisterenavond de Accelero geinstalleerd. De bouwkwaliteit is uitstekend. De koeler zit goed vast. Prima product. Kaartje goed schoongemaakt, twee of drie keer, met Arctic spul (1 & 2). Werkt prima. Vervolgens ramsinks geinstalleerd. Deze bleven goed plakken. Ik kon de kaart er aan optillen. Daarna gewoon de bijgevoegde instructies gevolgd. Bij mij zat er al een standaard koelelement op de voltage regulators, maar ik kan mij vergissen. Deze natuurlijk laten zitten. Er zit overigens MX-2 koelpasta op de koeler voorgeplakt, en niet te dik. Supergoed dus.

Temperaturen
Vóór de Accelero was de kaart 51 graden C., ná ongeveer 45, met open kast zonder werkende case fans. CPU koeler: een thermalright 120 extreme, in een lian-li PC60. Na een half uurtje Civilization IV, was het ongeveer 70 graden C. met de nieuwe Accelero. Instellingen staan dan voor mijn beeldscherm op max. Er is geen ventilator op de Accelero gericht. Waarschijnlijk wordt íe wel warmer als ik een shooter of iets dergelijks speel. Maar niet schadelijk. Mocht de temperatuur (in Rivatuner) verschrikkelijk stijgen dan zal ik deze review vanavond even aanvullen. Ik denk dat als ik een 12 cm. ventilator er op richt, ik de kaart behoorlijk zal kunnen overklokken.

Geluid
De computer is inmiddels behoorlijk stil. Lijkt een beetje op het geluid van een laptop. Je hoort alleen de harde schijven (3x) en de voeding. Super.

Heb jij ook een Arctic Accelero S1?

Verzendkosten is natuurlijk geen negatief eigenschap van de Accelero, maar van de (web) winkel waar je het product koopt.
Vindt de revieuw persoonlijk zeer weinig toegevoegde waarde hebben. Er word gewoon te weinig info gegeven.
Volgens mij gaat 'ie efficïenter werken als je de fan gewoon aan de cooler zelf monteert ipv 'm erop te richten.
Bij de bouwkwaliteit heb ik mijn twijfels; niet alleen omdat 'ie zeer breekbaar aanvoelt, maar ook omdat de koelvinnen met groot plezier verbuigen. Inherent aan het ontwerp en met dit soort spul moet je altijd voorzichtig doen, maar toch.

Verder een karige review van een -naar mijn mening- erg goed product.
Ik ben dan wel nieuwsgierig waar je deze dan uiteindelijk gekocht hebt ;)