Whirlpool ARGR717 Review

Puch-Maxi 17 oktober 2012, laatste update op 31 oktober 2012, 475 views

Whirlpool ARGR717

Pluspunten

• Eenvoudig te installeren
  • Relatief stil.
  • Overzichtelijk

Minpunten

• Geen bakje voor de eieren!
  • Geopende pakken yoghurt/vla passen alleen rechtop in de deur.

Energieverbruik Score: 3
Na ongeveer zestien jaar was onze koelkast wel eens aan vervanging toe.
Uiteraard eerst de pricewatch er even op nagekeken, we moesten een vrij specifiek model/maat hebben.
Verder gelet op het energielabel /energieverbruik (A+). Omdat deze wat beter is geļsoleerd is er wel wat minder ruimte in de koelkast in vergelijking met de oude, 181l vs 198l .

De installatie was eenvoudig, kwestie van de oude koelkast eruit en de nieuwe erin. De deur is om te zetten, volgens Whirlpool vervalt dan wel je garantie (wat mij toch een beetje raar lijkt). Verder is alles netjes afgewerkt, geen schroefjes in zicht door gebruik afdekplaatjes.

In de handleiding wordt gerept over een speciale LED-lamp die erin zou zitten. Maar laat er nu gewoon een 'ouderwetse' gloeilamp in zitten van 25Watt. Niet echt van deze tijd en een beetje raar voor een koelkast met een A+ label. Je kunt de 'speciale' LED-lamp wel bestellen bij de klantenservice, aldus de handleiding.

Het geluidsniveau is acceptabel, je hoort hem wel duidelijk even aanslaan. Maar daarna hoor je hem haast niet meer. Wat wel jammer is dat er geen eierbakje in zit, je moet je eieren dus in de doos bewaren.

Inmiddels hebben we de koelkast een paar weken en hij bevalt prima! Hij koelt goed, uitstekend zelfs! Verder valt het ons op dat de koelkast zo lekker overzichtelijk is, je kunt alles goed bekijken. :)

Heb jij ook een Whirlpool ARGR717?

Review bijgewerkt na een aantal weken van gebruik. :)
Ooow je reviewt de koelkast ook al. :P
Ja en blijkbaar repareer ik ook Marifoons? :?
Update: De koelkast heeft kuren, hij slaat telkens aan. Waarschijnlijk is de thermostaat is defect, of hij heeft koelmiddel gelekt.
Update: De koelkast is met pensioen, hij heeft het precies 4 jaar uitgehouden. Bij een poging tot het vervangen van de thermostaat (A13 0701 H ~¤40) brak al het plastic spontaan af, het is allemaal erg slapjes. Of ik ben gewoon te lomp, dat kan natuurlijk ook ;). Het plastic van de legplanken was ook al gescheurd en geknapt (bij normaal gebruik), de nieuwe koelkast is uiteraard geen Whirlpool.
edit:
Achterwand staat bol, er lekt dus koelmiddel (R600a). Einde verhaal.

[Reactie gewijzigd door Puch-Maxi op 6 november 2016 00:05]