Specificaties 5GHz WiFi + router, 4x 1Gbps switch - Bekijk alle specificaties

Linksys E4200 Review

rvwoens 13 oktober 2012, laatste update op 13 oktober 2012, 1.847 views

Linksys E4200

Pluspunten

• Ziet er mooi uit

Minpunten

• Zeer slecht bereik

Beheerbaarheid Score: 2
WLAN-bereik Score: 1
Omdat de linksys E4200 en de TP-link WDR4300 dezelfde specs hebben heb ik ze maar beide aangeschaft om te kunnen vergelijken. Weinig verschil tussen beide, echter qua bereik is de E4200 vele malen slechter. Als de Tp-link nog zeker 50% signaal heeft is de E4200 al uit beeld verdwenen. Web-configuratie is nog steeds zoals 10 jaar geleden bij linksys, dus zeer vertrouwd. Er zit wel een cd-tje bij maar wie wil er anno 2012 nog software gaan installeren? Wel na elke wijziging tijden wachten tot alles weer gereboot is.
Conclusie: Koop de TP-link want van deze router wordt je niet blij.

Heb jij ook een Linksys E4200?

Dit is toch ook wel de meest kansloze review die ik in tijden heb gelezen.
afkraken mag niet?
jazeker, maar ik zou graag wat leuke onderbouwing zien. Nu komt het over als niet onderbouwen onzin ;)
Ik ben hier anders een zeer tevreden gebruiker van een e4200.
''Wel na elke wijziging tijden wachten tot alles weer gereboot is. " Ik kan alles via de webconfig gewoon aanpassen zonder reboot.
met de webconfig krijg je na elke save eerst een wit scherm en moet je lang wachten. soms reboot de router, soms niet afhankelijk van wat je doet maar het duurt altijd zeer lang.
Maar dit is niet het grootste probleem van dit ding. Dat is het mieserabele bereik. Op 15 meter direct zicht verliest de linksys al een paar streepjes, terwijl de tplink nog volle bak geeft. op 25meter is de linksys al verdwenen, terwijl de tplink nog de helft van de streepjes heeft.

dit komt waarschijnlijk door de ingebouwde antennes, wat het apparaat wel mooi maakt maar die een flinke vermindering van het bereik tot gevolg hebben.

als je klein behuisd bent is dit een leuke router, maar voor het echte werk kies ik de tplink 4300, in alle opzichten een superieur ding, behalve in uiterlijk.
Tplink is wel een chinees B merk, maar ze timmeren flink aan de weg met goed spul voor een lage prijs.
Ik heb dezelfde ervaring met het bereik van deze router. Ik heb deze na een half jaar vervangen door een TL-WR1043ND. Ik vond de E4200 een regelrechte miskoop. Ik heb me toen ter tijd laten leiden door een review in een van de toonaangevende computerbladen. Sinds die tijd neem ik reviews met een grote korrel zout.

Minpunten: geen bridge mode, geen logfile kunnen verzenden naar een e-mailadres.

Positief was ik over de FTP, maar ja daar koop je geen Wi-Fi router voor.