Indesit IWDE7125B Review
Ikzelf heb de IDWE7145 - de 1400 toeren versie.
De machine verschilt enkel motorisch, de programmas zijn hetzelfde bij de 1200 toeren versie (bevestigd door indesit).
Ik heb de machine een ruim jaar in gebruik momenteel, maar eerlijk gezegd staat die al een half jaar stil. Dit doordat de wasjes die erin gedraait worden wel goed schoon zijn, maar het droog gedeelte ronduit slecht is. Ik heb in mijn appartement geen tot weinig ruimte om de was op een droogrek te drogen dus was dit een mooie optie dacht ik.
Helaas is de waarheid anders - de machine kan (hoeft niet!) je wasgoed beschadigen op het moment dat hij in de droger zit. Ik heb naar een lang "gevecht" met indesit momenteel zwart op wit staan dat het droog gedeelte zo warm word dat:...
Pluspunten
Redelijk was resultaat Goedkoop in aanschaf
Minpunten
Kleding verbrand in droger Lange droog programmas Veel ellende
Eindoordeel
De machine verschilt enkel motorisch, de programmas zijn hetzelfde bij de 1200 toeren versie (bevestigd door indesit).
Ik heb de machine een ruim jaar in gebruik momenteel, maar eerlijk gezegd staat die al een half jaar stil. Dit doordat de wasjes die erin gedraait worden wel goed schoon zijn, maar het droog gedeelte ronduit slecht is. Ik heb in mijn appartement geen tot weinig ruimte om de was op een droogrek te drogen dus was dit een mooie optie dacht ik.
Helaas is de waarheid anders - de machine kan (hoeft niet!) je wasgoed beschadigen op het moment dat hij in de droger zit. Ik heb naar een lang "gevecht" met indesit momenteel zwart op wit staan dat het droog gedeelte zo warm word dat:
- Lederen labels van jeans e.d. kunnen opkrullen/verbranden
- Katoen kan verschroeien
- Kleding in het algemeen kan verbranden
Volgens indesit (of althans de persoon welke ik gesproken heb bij indesit) is dit gedrag normaal.
Ik heb voor bovenstaande klachten nu 2 maal een monteur gehad maar die bevestigen dat dit "normaal" is.
Binnen nu en een week zal de leverancier van de machine deze bij mij ophalen en volledig crediteren voor deze klachten. Deze zal mij vervolgens 2 nieuwe (losse) apparaten leveren van Siemens.
1 advies: Als je de droger enkel incidenteel of voor handoeken gaat gebruiken is het leuk, anders, begin er niet aan en geef wat meer geld uit.
Nog wat details:
Kortste droogprogramma: +/- 1 uur
Kortste droogprogramma: 90 minuten - dan is t nog "nat"
Kortste werkende droogprogramma: 3 uur (!!)
Reacties (4)
Van een studiebeurs is helaas geen Siemens wasmachine en droger te betalen...
Mocht je problemen hebben kan ik je wel altijd aanraden je consumenten recht te gebruiken.
DOS
Kan je niet gewoon Max temp = 70 invoeren op je wasmachine met een dos box?
Voor de rest niet echt een review maar wel een goede waarschuwing dat mensen niet deze rommel moeten aanschaffen.
Trouwens - DoS aangevinkt omdat ik t niet kon laten
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
/u/170550/2cfed33.png?f=community)