Indesit IWDE7125B Review

Mopperman 10 oktober 2012, laatste update op 10 oktober 2012, 1.054 views

Indesit IWDE7125B

Pluspunten

• Redelijk was resultaat
  • Goedkoop in aanschaf

Minpunten

• Kleding verbrand in droger
  • Lange droog programmas
  • Veel ellende

Droogresultaat Score: 1
Energieverbruik Score: 3
Wasresultaat Score: 4
Ikzelf heb de IDWE7145 - de 1400 toeren versie.

De machine verschilt enkel motorisch, de programmas zijn hetzelfde bij de 1200 toeren versie (bevestigd door indesit).

Ik heb de machine een ruim jaar in gebruik momenteel, maar eerlijk gezegd staat die al een half jaar stil. Dit doordat de wasjes die erin gedraait worden wel goed schoon zijn, maar het droog gedeelte ronduit slecht is. Ik heb in mijn appartement geen tot weinig ruimte om de was op een droogrek te drogen dus was dit een mooie optie dacht ik.

Helaas is de waarheid anders - de machine kan (hoeft niet!) je wasgoed beschadigen op het moment dat hij in de droger zit. Ik heb naar een lang "gevecht" met indesit momenteel zwart op wit staan dat het droog gedeelte zo warm word dat:

- Lederen labels van jeans e.d. kunnen opkrullen/verbranden
- Katoen kan verschroeien
- Kleding in het algemeen kan verbranden

Volgens indesit (of althans de persoon welke ik gesproken heb bij indesit) is dit gedrag normaal.

Ik heb voor bovenstaande klachten nu 2 maal een monteur gehad maar die bevestigen dat dit "normaal" is.

Binnen nu en een week zal de leverancier van de machine deze bij mij ophalen en volledig crediteren voor deze klachten. Deze zal mij vervolgens 2 nieuwe (losse) apparaten leveren van Siemens.

1 advies: Als je de droger enkel incidenteel of voor handoeken gaat gebruiken is het leuk, anders, begin er niet aan en geef wat meer geld uit.

Nog wat details:

Kortste droogprogramma: +/- 1 uur
Kortste droogprogramma: 90 minuten - dan is t nog "nat"
Kortste werkende droogprogramma: 3 uur (!!)

• Waterslang
  • Water opvang bak
  • Afvoer
  • Dash Vloeibaar
  • DOS

Heb jij ook een Indesit IWDE7125B?

Mijn Indesit beschadigd ook kleding tijdens het normaal wassen. Er komen soms kleine gaatjes in T-shirts en overhemden. Drogen gebruik ik al helemaal niet meer, wat een drama.
Van een studiebeurs is helaas geen Siemens wasmachine en droger te betalen...
mijne komt van de BCC, deze hebben nu besloten de machine terug te nemen en het volledige aankoop bedrag beshcikbaar te stellen voor vervanging.

Mocht je problemen hebben kan ik je wel altijd aanraden je consumenten recht te gebruiken.
Onder besturingssysteem:
DOS

Kan je niet gewoon Max temp = 70 invoeren op je wasmachine met een dos box? :9

Voor de rest niet echt een review maar wel een goede waarschuwing dat mensen niet deze rommel moeten aanschaffen.
34Miles, een review is kortweg het gebruiksgemak en de kwaliteit van het apparaat in mijn ogen, ik kan 'm wel uitgebreider maken door fotos van de machine en beschrijvingen van ieder programma te nemen maar dat is het helaas niet waard, iets wat ik bij de siemensen waarschijnlijk wel ga doen ;)

Trouwens - DoS aangevinkt omdat ik t niet kon laten ;) is nog een verbeterpuntje voor tweakers volgens mij om de besturingssysteemlijst weg te halen bij witgoed... ;)