HTC Explorer Zwart Review

jandebehanger 10 oktober 2012, laatste update op 10 oktober 2012, 728 views

HTC Explorer Zwart

Pluspunten

• de grote

Minpunten

• Het verzamelen van gegevens door Google via android.

Ik wilde al tijdje overstappen naar een smartphone, echter de aangeboden goedkopere foons mistten iedere keer wat.
Het of geen wifi, geen gps of erg krap geheugen.
Ik zag deze foon bij een landelijke rinkelwinkel in de etalage liggen voor Ą119
Thuis eens de specs bekekenen daarmee werd het duidelijk dat dit het toestel was welke ik zocht.
Toestel bj die landeljke rinkelwinkel n mijn woonplaats aangeschaft.
Het eerste toestel wat ik meekreeg bleek na het opladen van de accu niet op te starten.
In de winkel kreeg ik prompt een andere mee, zoals het hoort!
Het meegeleverde micro sd kaartje van 2 gb heb ik nooit gebruikt, ik ben gelijk voor een eemplaar van 16 gb gegaan.
De accu houd het normaal gesproken de hele dag vol, echter met gps gebruik wordt het wel erg krap.

Wat mij aan het toestel bevalt is:
Een handig klein formaat, niet zo'n grote lap die niet in de jaszak past.

Wat mij absoluut niet bevalt:
De gps gaat voortdurend aan, ook al heb ik geen programma draaien welke gebruik zou kunnen maken van plaatsbepaling.
Geen mogelijkheid om toegangen van ge´nstalleerde programma's te beperken.
Err zijn een aantal voor mij overbodige programma's op de foon ge´nsttalleerd welke niet te verwijderen zijn.
Door oa de foon kan Goolgle mijn gsm nummer, adres en email fijn combineren voor hun grote data verzameling, niet echt mijn ding.

Heb jij ook een HTC Explorer Zwart?

Ik zou de typfouten er ook even uithalen. Dit kun je in de verste verte geen review noemen...
Ok? Dus hij is alleen goed groot, verder niets positiefs?
Negatieve eigenschappen:
Het verzamelen van gegevens door Google via android.
Je weet dat je dit gewoon kan uitzetten?
Hoe kan ik dat verzamelen van google via mijn foon dan stoppen?
geen google gebruiken :).

Als je een app hebt die constant met gps je lokatie wil weten is het meestal facebook of twitter of zo. Vooral facebook snapt het verschil tussen 'lokatie grof' en 'lokatie precies' in de officiele facebook app (die tegenwoordig wordt gebruikt door de htc apps, geen idee hoe dat op jouw telefoon zit).

Gps uitzetten helpt. Ja, dan moet je hem weer aanzetten als je wilt navigeren, maar die komt dan meestal ook gelijk met een prompt van 'wil je even naar de lokatie instellingen om gps aan te zetten?' dus zo heel lastig is het niet.

facebook app up2date houden maar ook in de settings 'lokatie' uitzetten helpt _misschien_.

Ik heb ooit (heb je wel root voor nodig) een app gebruikt waarmee je permissies kan weghalen van een app.
Er wordt bij de 1e installatie al gevraagd of er anoniem gegevens verzameld mag worden door Google en HTC.

Dan klik je gewoon op nee :)

En GPS kan je onder Instellingen->Locatie uit vinken.
Je vorige foon was iPhone of Win Phone ofzo? :D