Ebode BTR30 Bluetooth reciever Review

petervandamned 13 oktober 2012, laatste update op 13 oktober 2012, 4.991 views

Ebode BTR30 Bluetooth reciever

Pluspunten

• Uitermate handig voor mijn 2 wielers

Minpunten

• Bijgeleverde koptelefoon

Kwaliteit Score: 4
De postbode bracht een pakje met een universele Bluetooth-ontvanger de BTR30:

Waarmee ik dus mijn versterker draadloos kan voeden met muziek.

Dus laten we wat sap geven aan dit mini apparaat, aangezien deze een oplaadbare batterij heeft, moeten we in de lader iin het stopcontact doen. Verbinding maken met de ontvanger met USB-oplaadkabel. Eerste keer neemt dit ongeveer 2 tot 3 uur in beslag. De led verandert van rood naar blauw wanneer dit proces is voltooid:

Vervolgens is het tijd de BT aan te zetten. Druk op de aan/uit-knop tot een pieptoon komt en de led blauw knippert. :

Aansluiten op een versterker zal gebeuren door het aansluiten van de audiokabel en het andere uiteinde in de converter in mijn pioneer VSX-AX2AS.

De ontvanger heeft de opties-afspelen/pauzeren, overslaan / Volume hoger en de achteruit overslaan/Volume lager.

Tijd om het BT apparaat te laten paiiren. Op zoek op de iphone en binnen enkele seconden is de BTR30 gevonden

Afspelen is daarna heel eenvoudig, terwijl de iphone op het buro aan de ene kant van me kamer ligt, kan ik de versterker aan de andere kant voorzien van muziek, heerlijk simpel zonder lange kabels.

Ook de pioneer headunit in de auto is op deze manier heel makkelijk te bedienen. Deze heeft al BT maar hiermee kan ik enkel maar telefoon gesprekken doen.

Wat kunnen we verder zeggen over dit kleine handige apparaat?
Dat het werkt en makkelijk te gebruiken. En is lekker klein

Ik vond persoonlijk een veel betere manier de BTR30 te gebruiken. Omdat ik motorfiets rijder ben en voor sport rij ik racefietsen, maar mistte de mogelijkheid op de iphone om de muziek te zoeken die ik wil. Altijd de zelfde volgorde of de shuffle. Ben dan ook erg blij met dit veel kleinere apparaat om mijn muziek te controleren. En die Iphone dan weg stoppen ergens in mijn motor dan wel fiets kleding.

Voor 39,99 een mooi prijsje.

Technische specificatie:

Standaard: Bluetooth V2.1 + EDR, klasse 2
Ondersteunde Profile: A2DP1.2 (Advanced Audio Distribution-profiel), AVRCP1.0 (Audio Video
Afstandsbediening profiel), hoofdtelefoon, Handsfree
RF-bereik: 2402 ~ 2480MHz (ISM-BAND)
Gevoeligheid ontvanger: <-80dBm (PER 1%)
Werkende afstand: 8-20 meter (open ruimte)
Frequentiebereik: 20 Hz-22 KHz
Batterij opladen tijd: 1,5-3 uur
Bedrijfstemperatuur: -10 ~ 50 C
Dimensie: 50 x 19 x 10.5 mm
Gewicht: 9,7 gr

De ebode universele Bluetooth ontvanger is compatible met:
iPad
iPod Toch
Alle iPhone versies
Android telefoon
Android tablet
Windows7 tablet
Symbian telefoon

Heb jij ook een Ebode BTR30 Bluetooth reciever?

Je hebt de technische specificaties 2x onder elkaar in de review gezet ;)
Verder wel nette review met wat mooie plaatjes erbij.
Ik vraag me af of je tegelijkertijd deze BTR30 kan gebruiken voor audio, en een ander Bluetooth apparaat voor het voeren van telefoongesprekken?
In mijn auto (met bluetooth ingebouwd voor telefoongesprekken) zit mijn AUX aansluiting op een nogal ongemakkelijke plek, dus loopt er altijd een lange kabel van mijn telefoon (iphone 5) naar de AUX. Dit dingetje zou een leuke oplossing zijn, die kan ik wegstoppen bij de AUX aansluiting en dan heb ik geen kabels meer nodig (behalve een oplaadkabel dan). :)
dus dit apparaat is voor 3.5 jack input naar versterker ?
ik zoek namelijk iets die van 3.5 jack output bluetooth signaal geeft aan een bluetooth koptelefoon
maar als ik iets zoek is het ofwel het juiste niet of kan ik het niet weten komen
als het bestaat natuurlijk :p