Samsung Galaxy Tab 2 7" WiFi 8GB Titanium Review

clemensvanos 6 oktober 2012, laatste update op 6 oktober 2012, 4.581 views

Samsung Galaxy Tab 2 7" WiFi 8GB Titanium

Pluspunten

• Handzaam, licht en eenvoudig te bedienen. Google Play store en ICS en straks Jelly Bean natuurlijk niet verkeerd

Minpunten

• Scherpte bij kleine lettertjes matig. Prijs iets te hoog.

Op zoek naar de Asus Google Nexus die nergens te koop was heb ik de Samsung aangeschaft. Vanwege een leegverkoop bij Dynabyte voor 170 kunnen aanschaffen. Ik heb voor een Tablet niet veel geld over omdat de functionaliteit wat mij betreft niet veel toevoegt.
De grotere modellen doen wat mij beteft helemaal niet mee. Handzaamheid en gewicht zijn dan ver te zoeken.
Een tablet moet vlot meegenomen kunnen worden. Ik heb hem een paar dagen in bezit en merk dat ik nog steeds sneller de smartphone uit me zak tover. Om een boek te kunnen lezen en TV te kijken heb ik hem in feite aangeschaft. Gewicht en hanteerbaarheid van dit tablet werkelijk super.

Featureset
Jammer dat je een aparte adapter moet aanschaffen om er een usb stick of schijf aan te kunnen hangen.
Dual Core 1 mhz voldoende voor het gebruik wat ik er van maak. Niet super snel, maar snelheid is wel goed.
Met een 32GB sd kaart voldoende capaciteit om het een en ander op te kunnen slaan.

Beeldkwaliteit
Voor een middenklasser voldoende. Het lezen van VI of AD is vanwege de lage resolutie toch minder
dan op mijn HTC Sensation XE. Het tablet stijgt er niet boven uit.
Kwa helderheid en scherpte voldoende maar zeker geen top.

Bouwkwaliteit en robuustheid
Samsung onwaardig. Samsung bekend om hun ramsj kwaliteit dit keer uitstekend. Niks op aan te merken.

Ergonomie
Helemaal goed. Lekker licht en gladjes.

Warmte- en geluidsproductie
Uitstekend.

Mobiliteit en accuduur
Bij intensief gebruik. Voetbalwedstrijd kijken en veel rootzooien om hem door te krijgen, lust hij wel wat.
Schat dat de accu het dan 7 uur volhoud. Gisteren bij wat googlen en een boek lezen viel het reuze mee.
Na 12 uur nog maar 30% verbruikt.
In de binnenzak van mijn jas al 2 keer heen en weer naar het werk genomen.

In vergelijking Asus Google Nexus natuurlijk veel te duur.

• Boombox Logitech
  • Mybook Live Western Digital
  • Samsung Laptop
  • Android

Heb jij ook een Samsung Galaxy Tab 2 7" WiFi 8GB Titanium?

Reviews door de redactie